Notowania

wskaźniki
26.04.2009 01:00

E-mail marketing i różnice płci

Analitycy Emailvision dowodzą, że zaledwie jedna na dziesięć kobiet otwiera i czyta newslettery - to dwukrotnie mniej niż w przypadku mężczyzn.

Podziel się
Dodaj komentarz

Analitycy Emailvision - firmy świadczącej szeroki wachlarz usług z zakresu e-mail marketingu - dowodzą, że zaledwie jedna na dziesięć kobiet otwiera i czyta newslettery - to dwukrotnie mniej niż w przypadku mężczyzn.

Z uwagi na fakt, iż kobiety częściej pomijają maile reklamowe, również częściej rezygnują z subskrypcji. W ciągu ostatnich 12 miesięcy aż 17% kobiet zrezygnowało z otrzymywania kampanii mailingowych, głównie z powodu zaśmiecania skrzynki. Panowie działają w nieco bardziej przemyślany sposób - oprócz tego, że częściej czytają tego typu maile, rzadziej z nich rezygnują. Zaledwie 7% mężczyzn anulowało subskrypcję w ciągu roku, jako główny powód podając niedopasowanie kampanii do ich zainteresowań i potrzeb.

"Z badań przeprowadzonych przez nas na grupie ponad 413 tysięcy odbiorców kampanii e-mail marketingowych, realizowanych przez klientów systemu FreshMail wynika, iż sytuacja na Polskim rynku wygląda zupełnie inaczej" - twierdzi Paweł Sala, dyrektor zarządzający FreshMail. "W przypadku wskaźników Open Rate oraz CTR wyniki były praktycznie takie same, a różnica nie była większa od błędu statystycznego. Jeżeli chodzi o wskaźniki rezygnacji z subskrybcji sytuacja wygląda podobnie i różnice oscylują w granicach 0,1%. Jednocześnie zauważyliśmy, że mężczyźni chętniej wypełniają ankietę o powodzie rezygnacji z subskrybcji. W przypadku kobiet ankietę wypełni 5 na 100 rezygnujących, natomiast wśród mężczyzn jest to prawie 7%."

"Powodów rezygnacji z subskrypcji jest wiele, ale moim zdaniem do najczęstszych należy tzw. nieadekwatność, czyli newsletter niedopasowany do oczekiwań klienta, nie respektujący jego potrzeb" - stwierdza Katarzyna Domańska, prezes i dyrektor zarządzający ThinkOpen. "Zapisałam się na newsletter serwisu kulinarnego, a w większości składa się on z materiałów promocyjnych i reklam. Przepisów jak na lekarstwo - to jeden z cytatów osoby, która zrezygnowała z newslettera".

Cieszyć może fakt, że 9 na 10 badanych osób twierdzi, że chciałoby otrzymywać bardziej spersonalizowane newslettery. Dużym zainteresowaniem cieszą się maile, związane ze zniżkami i ofertami promocyjnymi.

"Prawdą jest, że personalizacja - tak w sposobie komunikowania (zwracamy się po imieniu) jak i treści (język, którym posługuje się odbiorca z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań internauty) - zwiększa otwieralność newsletterów, jak i chęć kontynuowania subskrypcji" - zauważa Katarzyna Domańska.

Na podstawie przedstawionego badania nie trudno zauważyć, że różnicowanie kampanii e-mail marketingowych ze względu na płeć odbiorców powinno stać się jednym z priorytetów marketerów.

"Jeżeli chodzi o personalizowanie wysyłek, zauważyliśmy olbrzymie zainteresowanie marketerów nowymi funkcjonalnościami, pozwalającymi na lepsze targetowanie i personalizowanie kampanii. Mam tu na myśli przede wszystkim wykorzystanie testów A/B, odmienianie imion do właściwego przypadku, czy rozpoznawanie płci po imieniu" - dodaje Paweł Sala.

Źródło: Emailvision / Brand Republic

Tagi: wskaźniki, wyniki, rynku, badania, marketing, prezes, kobiety, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz