Notowania

polska
22.09.2009 14:04

E-mail marketing w Gmailu skuteczniejszy o 41%

Wskaźnik CTR dla newsletterów i mailingów reklamowych wysyłanych użytkownikom Gmaila wynosi 7,7% i jest aż o 41% wyższy od średniej - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę SARE.

Podziel się
Dodaj komentarz

*Wskaźnik CTR dla newsletterów i mailingów reklamowych wysyłanych użytkownikom Gmaila wynosi 7,7% i jest aż o 41% wyższy od średniej. Natomiast odbiorcy utrzymujący swoją pocztę w chello.pl najchętniej otwierają wiadomości o charakterze reklamowym – to wyniki badania przeprowadzonego przez firmę SARE. *

Celem projektu było sprawdzenie, użytkownicy których skrzynek pocztowych najchętniej zapoznają się z przesyłanymi drogą elektroniczną reklamami. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie działu planowania mediów SARE MailMedia na losowo wybranych 200 klientach SARE. Tworząc statystyki wzięto pod uwagę 20.000 ostatnio przeprowadzanych przez nich wysyłek, a warunkiem było wysłanie poczty do co najmniej 50.000 odbiorców utrzymujących skrzynkę w danej domenie. W sumie przeanalizowano ponad 63 miliony wiadomości. Inspiracją do zbadania skuteczności kampanii e-mail marketingowych w odniesieniu zachowań użytkowników elektronicznych skrzynek pocztowych była podobna inicjatywa przeprowadzona w Stanach Zjednoczonych przez firmę MailChimp.

- Badanie zrealizowane w Stanach Zjednoczonych zachęciło nas do przeprowadzenia podobnej analizy w Polsce. Wyniki są bardzo ciekawe. Przykładowo wskaźniki CTR dla Gmaila są na obu rynkach niemal identyczne, ale już Yahoo! czy Hotmali wypadają znacznie lepiej w USA. Nie dotyczy to jednak poczty w domenie yahoo.pl, dla której średni CTR wynosi 6,4% - mówi Natalia Paczóska, marketing coordinator SARE.

Biorąc pod uwagę wskaźnik CTR (Click-Through Rate) najskuteczniejszymi przesyłkami są te, które trafiają na pocztę Gmail. Następna w kolejności jest wp.eu i ex aequo buziaczek.pl i chello.pl. Jednak sytuacja zmienia się, gdy bierzemy pod uwagę wskaźnik Open-Rate. Tu na pierwszym miejscu znalazła się poczta chello.pl, następnie wp.eu, a stawkę na podium zamyka interia.eu. Należy jednak pamiętać, że wskaźnik OR bazuje w największym stopniu na zliczaniu pobranych z serwera grafik, przez co może być niedowartościowany.

Ciekawie wypada w badaniu wskaźnik zwrotów przesyłek. Zdecydowanie najskuteczniejsza pod tym względem – liczba zwrotów jest najmniejsza – jest poczta dostarczana przez pro.onet.pl (1,1%). Na drugim miejscu znalazła się wp.eu (1,2%), a trzecie zajęła poczta gmail.com (1,4%). Największa liczba zwrotów występuje w przypadku poczty tenbit.pl, neostrada.pl oraz onet.pl.

Źródło: SARE

Tagi: polska, usa, wskaźniki, reklama, marketing, kampania, projekt, użytkownicy, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz