Notowania

praca
04.07.2011 06:11

EasyGo.pl po zmianach. Nowe logo i przejrzysta strona główna

Interaktywnie.com przetestowało nowy layout wyszukiwarki ofert wakacyjnych. Wzięliśmy pod lupę stronę główną, wyszukiwarkę oraz sposób prezentacji ofert.

Podziel się
Dodaj komentarz

Wzięliśmy pod lupę przede wszystkim stronę główną, wyszukiwarkę ofert i strony prezentacji oferty. Dodatkowo przeszukaliśmy serwis pod kątem rozwiązań, których nie znajdziemy u konkurencji. W dniu testów strona nie działała w stu procentach poprawnie. Jednak jak zaznacza EasyGo.pl, zespół projektowy wciąż pracuje nad niektórymi elementami, jak choćby menu last minute, All inclusive, czy dojazd własny.

- Nowy serwis powstawał przez sześć miesięcy, a zaangażowanych w projektowani i budowę było 15 osób. Praca programistyczna została wykonana przez nasz departament IT - tłumaczy Andrzej Glapiak z Enovatis. ##Strona główna

Główny element serwisu został przede wszystkim mocno odchudzony. Strona zyskała więcej wolnej, białej przestrzeni, przez co jest bardziej przejrzysta i zrozumiała. W lewym, górnym rogu pojawiło się nowe logo wyszukiwarki.

- Do przygotowania komunikacji nowego EasyGo.pl potrzebne są różne silne wyróżniki. Nawet jeśli to tylko ewolucja, a nie rewolucja to trzeba stworzyć wrażenie czegoś wyjątkowego - komentuje zmianę Andrzej Glapiak.

Ciekawym elementem są największe, główne zdjęcia na stronie. Tuż pod jednym z nich widnieje podpis Zdjęcie: Natalia i Radek. Hurghada 2010 Zobacz to, co oni!. Po kliknięciu w link wyświetlą się dostępne oferty wycieczek do Hurghady.

Pozostałe elementy strony głównej raczej nie zaskakują, podobne rozwiązania widzieliśmy już na stronach konkurencji. Zaletą serwisu jest to, że do poprawnego wyświetlania i działania właściwie nie wymaga włączonej wtyczki flash.

- Skupiliśmy się również na wszystkich uwagach od naszych klientów i ich oczekiwaniach. Położyliśmy duży nacisk na intuicyjność plus trafność wyników wyszukiwania. Oczywiście nie bez znaczenia był też wygląd - komentuje Andrzej Glapiak.

Czytaj dalej na kolejnej stronie...

Wyszukiwarka

Do modułu wyszukiwania ofert mamy dostęp bezpośrednio z poziomu strony głównej. Zaskakuje prostota panelu, mamy możliwość definiowania jedynie najbardziej podstawowych parametrów wycieczki: miejsca, terminu, liczby dorosłych i dzieci. Do bardziej zaawansowanych funkcji dotrzemy dopiero po wyświetleniu oferty.

Dodatkowych kryteriów jest sporo i są one umieszczone po lewej stronie wyszczególnionych wycieczek. Liczbę dni i cenę zdefiniujemy graficznymi suwakami, zdecydujemy się również na rodzaj transportu czy początkowe miasto podróży. Wyszukiwarka znajdzie i porówna oferty z dziesięciu biur podróży.

W dotychczasowej ofercie EasyGo.pl jest ich znacznie więcej, bardzo możliwe, że serwis jeszcze nie poradził sobie z uzupełnieniem nowej wersji. Wybór wymarzonych wakacji ułatwiają wszędobylskie dane kontaktowe w przypadku problemów w obsłudze.

Prezentacja oferty

Nieco bardziej skomplikowana wydaje się być końcowa strona z wycieczką. Przede wszystkim wyszukiwarka zaoferuje nam pobyt w innym wymiarze czasowym, niż zdefiniowaliśmy. Nie do końca jest również jasne, dlaczego strona wyświetla dwie łudząco podobne oferty w całkowicie innych cenach.

Po przebrnięciu przez niejasne meandry wyników wyszukiwań, dojdziemy do bardzo czytelnej strony podsumowującej zamówienie. EasyGo.pl poprosi o wypełnienie danych kontaktowych, a następnie zrealizuje zamówienie. Nowy serwis nie pozwala jeszcze na dokonanie płatności, ale najprawdopodobniej wyszukiwarka skorzysta z rozwiązań z obecnej wersji.

Pozostałe funkcjonalności

Serwis nie zrezygnował z rozbudowanego systemu opinii i ocen internautów. EasyGo.pl przeniósł wszystkie dotychczasowe wypowiedzi do nowej wersji strony. Portal turystyczny przez wszystkie lata działalności zgromadził ich prawie 30 tysięcy.

Na uwagę zasługuje również zakładka Statystyki. Wyszukiwarka gromadzi w nim dane liczbowe o sprzedanych wycieczkach, informacje o ofertach turystycznych ze świata czy rekomendacje wakacji pod kątem prognozy pogody. Internauci wciąż mają dostęp do generatora wykresów statystycznych klientów EasyGo.pl.

Za nowy design, podobnie jak w przypadku obecnej strony, odpowiedzialny jest Grzegorz Niepewny. Nie wiadomo jeszcze ile potrwają testy wersji beta.

Tagi: praca, strona, budowa, dzieci, wszystkie, serwis, informacje, koniec, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz