Notowania

Przejdź na
filmy
01.12.2010 09:18

Eksperyment pogrzebany, czyli Big Brother z trumny

Eksperyment Pogrzebany miał być chyba z założenia kampanią teaserową. Zanim jednak się rozkręcił, już wiadomo było o co chodzi...

Podziel się
Dodaj komentarz

Eksperyment Pogrzebany miał być chyba z założenia kampanią teaserową. Zanim jednak się rozkręcił, już wiadomo było o co chodzi...

**Zanim przejdę do opisywania case'u chciałbym żebyście zapoznali się z trailerem filmu ,,Pogrzebany''. Film opowiada historię mężczyzny, który pewnego dnia budzi się w trumnie, zakopany gdzieś pod ziemią. Powyższy film na tyle zainteresował pewnego studenta, że ten postanowił zamknąć się w trumnie na 24 godziny i to wszystko sfilmować. 24-godzinną relację można było oglądać na fanpage Eksperyment Pogrzebany. Karol, bo o nim mowa, nigdzie nie przyznaje się do działań mających na celu promocję filmu.

Nie wiem co Wy sądzicie o samym pomyśle, ale mi wydał się on ciekawy i na tyle kontrowersyjny, by zainteresowały się nim media. Zresztą jeszcze przed samym startem eksperymentu rozgorzała dyskusja na Antyweb. Grzegorz Marczak
napisał na swoim blogu ,,...czy tak idiotyczną akcje (nie wspominając już o jakże subtelnych motywacjach) mogłaby firmować jakaś agencja? Nikomu nie będzie wstyd podpisać się pod tak “wyrafinowanym pomysłem”?'' Według mnie nikomu nie byłoby wstyd, gdyby kampania została dobrze zrealizowana. Pomysł jest kontrowersyjny i miał zadatki na to, by media rozdmuchały całą sprawę. Realizacja Fanpage Eksperyment Pogrzebany został założony 1 listopada bieżącego roku. W ciągu dwóch tygodni Karol wprowadzał fanów w założenia eksperymentu. Opowiadał o przygotowaniach, dodawał krótkie filmiki. Filmy przedstawiały Karola budującego swoją trumnę, opowiadającego jakich pieluch będzie używał :) czy też po prostu tłumaczącego skąd pomysł na eksperyment. W sumie Karol dodał 7 filmów, które obejrzano prawie 8000 razy. Karol dodawał również newsy odnośnie ludzi zakopanych w trumnach, tego ile komuś udało się przeżyć pod ziemią itp. Generalnie starał się angażować fanów w swoją historię. W międzyczasie wysłał również informację
prasową o swoim eksperymencie. Co ciekawe informacja prasowa wyglądała na profesjonalnie sporządzoną notkę. Wpisy o eksperymencie pojawiły się m.in. na blogu Mediafuna i Antyweba. Obydwaj nie dali się nabrać na rzekomą inicjatywę studenta. Zresztą nawet FilmWeb informował na swoich stronach o inicjatywie studenta. Wiadomość pojawiła się pod zwiastunem filmu ,,Pogrzebany''. Co wydaje się tym bardziej dziwne jako, że jest to teoretycznie eksperyment studenta. Nadszedł 17 listopad, czyli dzień rozpoczęcia eksperymentu Karol zamknął się w czymś co zupełnie nie przypominało trumny, a raczej dużą szafę. W ,,trumnie'' była kamera, z której przekaz można było obserwować na fanpage. Poza tym Karol miał telefon z dostępem do Internetu oraz kilka innych akcesoriów. Internauci dodawali wpisy na fanpage, a on z „trumny” odpowiadał na nie. Jak to przebiegało w rzeczywistości możecie zobaczyć na poniższym filmie: W momencie startu relacji live fanpage miał około
1870 fanów (teraz ma 4600). Obserwując start eksperymentu myślałem, że po godzinie znudzi się on wszystkim, a Karol nie będzie miał komu odpowiadać na pytania. Tak się jednak nie stało. Do fanpage dołączali nowi użytkownicy dodając kolejne wpisy na tablicy. Mimo wzrostu fanów i coraz większej liczby wpisów relacja była niesamowicie nudna. Karol odpowiadał na pytania w sposób mozolny i nijaki. Przez co oglądając relację chciało się spać i łapało tzw. doła. Oczywiście to tylko moje zdanie. Na fanpage była grupa osób, która dodawała sporo treści i widać było że Karolowi udało się ich zaangażować. Byli to młodzi użytkownicy, studenci, uczniowie, którzy uwierzyli w rzekomy eksperyment. Jeśli ktoś pisał na fanpage, że jest to promocja filmu Karol odpowiadał na zasadzie: tak piszą osoby, które mi zazdroszczą. Choć szczerze, czy było czego zazdrościć? 24 godzinnego leżenia w pieluchach w szafie w piwnicy? Następnego dnia w samo południe Karol miał wyjść z trumny. Internauci na fanpage życzyli mu powodzenia i
odliczali czas do wielkiego wyjścia. Jak się później okazało, wielkiego wyjścia wcale nie było. Została wyłączona kamera a Karol po prostu wyszedł. Dopiero później można było obejrzeć krótki film, zgadnijcie przez kogo zrealizowany? przez FilmWeb, w którym Karol w kilku słowach wypowiada się na temat całej akcji. Media Informacja o studencie, który postanowił zamknąć się w trumnie pojawiła się na stronach głównych WP i o2.

Tagi: filmy, media, kampania, polsce, akcje, agencja, film, google, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz