Notowania

serwis
22.09.2009 11:04

Eric Schmidt: "Płatne treści tylko w niszowych serwisach"

Zdaniem szefa Google, wydawcy ogólnodostępnych treści mogą mieć spory problem z pobieraniem opłat z powodu zbyt wielu darmowych źródeł.

Podziel się
Dodaj komentarz

*Zdaniem szefa Google, wydawcy ogólnodostępnych treści mogą mieć spory problem z pobieraniem opłat z powodu zbyt wielu darmowych źródeł. *
Podczas video-konferencji z grupą brytyjskich wydawców Schmidt stwierdził, że na wprowadzenie płatnej subskrypcji mogą pozwolić sobie jedynie serwisy publikujące niszowe, wyspecjalizowane informacje.

Słowa CEO Google to odpowiedź na niedawne stwierdzenie Ruperta Murdocha, szefa News Corp, który nosi się z zamiarem wprowadzenia płatnej subskrypcji w swoich serwisach.

- Generalnie tego typu model nie działają w przypadku ogólnych treści, dostępnych w wielu innych miejscach za darmo. Uiszczenie opłaty nie daje bowiem czytelnikowi żadnej dodatkowej korzyści - twierdzi Eric Schmidt.

Według niego na taki ruch mogą pozwolić sobie wydawcy treści kierowanych do wąskich grup odbiorców lub opracowujących specjalistyczne publikacje, niedostępne w innych miejscach.

Na początku sierpnia koncern medialny News Corp. kontrolowany przez Ruperta Murdocha zdecydował, że od połowy przyszłego roku za dostęp do wszystkich wiadomości online, jakie pochodzą z należących do niego mediów internetowych, trzeba będzie płacić. Mowa tu o stronach takich dzienników, jak brytyjskie "The Sun", "The Times", amerykańskie - "The New York Post" i "Wall Street Journal", a także australijskie "The Australian", "Herald Sun" czy "Courier-Mail".

Źródło: Reuters

Tagi: serwis, strona, grupa, ruch, rok, online, dostęp, opłaty, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz