Notowania

Przejdź na
badania
18.02.2009 16:10

Eye tracking wykorzystywany do testu opakowań przez Ipsos Marketing

Ipsos Marketing wprowadził nową wersję testu opakowań Pack Evolution z wykorzystaniem technologii Eye tracking.

Podziel się
Dodaj komentarz

Ipsos Marketing wprowadził nową wersję testu opakowań Pack Evolution z wykorzystaniem technologii Eye tracking.

Ipsos Marketing, część Ipsos specjalizująca się w badaniach wspierających innowacje oraz zarządzanie produktami i markami, wprowadził unowocześnioną wersję testu opakowań Pack Evolution. Nowa wersja Pack Evolution wykorzystuje dodatkowo technologię Eye tracking, która pozwala na śledzenie wzroku respondenta.

Test opakowań Pack Evolution jest przydatny w sytuacji, gdy trzeba wybrać jeden z gotowych wariantów nowego opakowania, uczynić opakowanie bardziej zauważalnym na półce, sprawić, aby lepiej komunikowało konsumentom to, co chcemy im powiedzieć. Test Pack Evolution wskazuje najlepszy wariant opakowania w otoczeniu konkurencyjnym i dostarcza rekomendacji, jak zoptymalizować opakowanie produktu.

Nowa wersja testu opakowania Pack Evolution, z wykorzystaniem technologii Eye tracking łączy dwa uzupełniające się podejścia: poznawcze i behawioralne. Respondent przed wirtualną półką sklepową na ekranie komputera (istnieje także możliwość realizacji badania z realną półką) odpowiada na pytania pozwalające zmierzyć wspomaganą zauważalność produktu na półce, powiązanie opakowania z marką, jego atrakcyjność i perswazyjność. Dodatkowe moduły badania - Pack Evaluator oraz Emoti Vators - pozwalają określić mocne i słabe strony opakowania, zarówno w zakresie samego projektu, jak i komunikacji.

Technologii Eye Tracking pozwala na śledzenie wzroku respondenta za pomocą specjalnego urządzenia. Urządzenie to wysyła w niewielkich ilościach bezpieczne dla człowieka podczerwone światło, które po odbiciu w oczach respondenta jest utrwalane przez wysokoczułą kamerę. Ta behawioralna część badania polegająca na śledzeniu wzroku dostarcza wiedzy zarówno na temat zauważalności nowego opakowania na półce, jak i pozwala określić, na których elementach opakowania skupia się uwaga konsumentów i jaką ścieżką podąża ich wzrok.

Narzędzie badawcze Pack Evolution zostało zbudowane modułowo: w zależności od potrzeb można je wykorzystać w pełnej wersji, łączącej wywiady ilościowe z obserwacją wzroku respondentów, można też zdecydować się na jeden z modułów.

Źródło: Ipsos

Tagi: badania, marketing, test, nowa, zarządzanie, innowacje, ipsos, wersja, opakowania, opakowanie, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz