Notowania

rok
01.03.2011 06:33

Facebook i YouTube rosły w Polsce najszybciej

W 2010 roku najszybciej rósł Facebook. Z dziesięciu najpopularniejszych serwisów w Polsce zanotował w ciągu roku wzrost na poziomie blisko 5,5 miliona real users. Jednocześnie pogłoski o upadku Naszej Klasy są przesadzone. Serwis nadal zyskuje, w minionym roku około 860 tysięcy nowych userów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(fot. SXC.hu/guitargoa/CC)

W 2010 roku najszybciej rósł Facebook. Z dziesięciu najpopularniejszych serwisów w Polsce zanotował w ciągu roku wzrost na poziomie blisko 5,5 miliona real users. Jednocześnie pogłoski o upadku Naszej Klasy są przesadzone. Serwis nadal zyskuje, w minionym roku około 860 tysięcy nowych userów.

Ostatni rok to zdecydowane wzrosty dla całej pierwszej dziesiątki najpopularniejszych serwisów w Polsce (Megapanel PBI/Gemius, dane według zasięgu). Wzięliśmy pod lupę serwisy, które w grudniu uzyskały najlepszy zasięg. Jak kształtowały się trendy w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy?

Grupa Google, mimo niewielkich zawirowań w okresie kwiecień-maj, może pochwalić się sporym wzrostem. W styczniu 2010 serwisy Google notowały 16 milionów real users, w grudniu liczba ta była wyższa o około 750 tysięcy RU. Podobnym wzrostem, bo o 780 tysięcy, może pochwalić się grupa Onet.pl. Największy spadek serwisy Onetu zanotowały w czasie wakacji, ale szybko udało się odbudować pozycję i wrócić na trend wzrostowy.

Rośnie również Nasza Klasa, i mimo że wielu wróży serwisowi rychły upadek, to jednak zdaje się, że NK wcale do upadku się nie spieszy. Wzrost nie jest tak imponujący jak w przypadku Facebooka, jednak NK użytkowników nie traci. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy serwisy zyskał około 860 tysięcy nowych RU. W listopadzie spadł z podium, ustępując miejsca serwisom Wirtualnej Polski, jednak szybko odbudował pozycję, wracając na 3. Miejsce już w grudniu. Wirtualna Polska z kolei zanotowała wzrost na poziomie 975 tysięcy RU między styczniem a grudniem. Stabilizuje tym samym swoją pozycję wśród polskich portali.

Dużym wzrostem może pochwalić się YouTube. W ciągu roku serwis zyskał około 2 milionów nowych realnych użytkowników, co pozwoliło mu na stałe "wskoczyć" do pierwszej piątki zestawienia, chociaż w styczniu brylował pod koniec pierwszej dziesiątki. Na dobrą pozycję YouTube miała wpływ również mało stabilna sytuacja dwóch innych grup serwisów: Allegro i Gazeta.pl. Allegro w ciągu roku zyskało ponad 770 tysięcy RU, co nie jest złym wynikiem, jednak nie wystarczyło by wybić się z 6. miejsca.

Z kolei serwisy grupy Gazeta.pl zanotowały wzrost o około 590 tysięcy RU. Jednocześnie w wakacje grupa notowała spore spadki, zamieniając się co miesiąc miejscami z Interią. Grupa Interia.pl notuje natomiast stałe wzrosty. Między styczniem a grudniem 2010 zyskała ponad 680 tysięcy real users.

Najmniejszy wzrost w ciągu ostatniego roku zanotowały serwisy grupy O2 - "jedynie" 417 tysięcy RU. Ostatecznie w grudniu grupa uplasowała się na 9. miejscu zestawienia. Zdecydowanie najwięcej zyskał Facebook. Jeszcze w styczniu serwis dopiero raczkował w top20 serwisów według zasięgu, a dwanaście miesięcy później zajmuje stabilną, 10. pozycję, notując cały czas największe wzrosty. W sumie w ciągu roku Facebook zyskał ponad 5 milionów real users.

Tagi: rok, polsce, wzrost, grupa, serwis, wpływ, koniec, polski, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz