Notowania

wyniki
13.04.2009 01:00

Facebook przeszkadza w nauce?

Aryn Karpinski, doktorantka z Ohio State University przedstawiła wyniki swoich badań, z których wynika, że osoby korzystające z Facebooka mają gorsze oceny i mniej się uczą.

Podziel się
Dodaj komentarz

Aryn Karpinski, doktorantka z Ohio State University przedstawiła wyniki swoich badań, z których wynika, że osoby korzystające z Facebooka mają gorsze oceny i mniej się uczą.

Kontrowersyjną tezę szybko podchwyciły tradycyjne media, takie jak UPI i Fox News. W badaniu wzięło udział 219 studentów, spośród których 148 (korzystających z Facebooka) otrzymuje średnio o jeden stopień niższe oceny niż pozostali. Poświęcają oni również mniej czasu na naukę. Średnio przygotowanie do zajęć i powtórka materiału zajmuje im od 1 do 5 godzin tygodniowo, podczas gdy ich koledzy stroniący od Facebooka uczą się od 11 do nawet 15 godzin w tygodniu.

Co ciekawe ponad 75% użytkowników Facebooka nie dostrzega jego rzekomo zgubnych skutków. "Nie możemy stwierdzić, że korzystanie z Facebooka prowadzi do niższych ocen" - prostuje Aryn Karpinski. "Istnieje jednak sprzeczność pomiędzy zdaniem uczniów, a wynikami naszych badań" - dodaje.

Częściej z Facebooka korzystają studenci dzienni, szczególnie ci młodsi, którzy nie łączą studiów z żadną pracą. Nagminne korzystanie z Facebooka jest też zauważalne w trakcie wykładów, na których część wykładowców zezwala na korzystanie z laptopów.

Autorka badania sama nie posiada konta w popularnym serwisie społecznościowym.

Źródło: ReadWriteWeb.com

Tagi: wyniki, media, badania, szybko, facebook, czasu, użytkowników, konta, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz