Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Facebook to rozrywka, nie zakupy

Możliwość dokonywania zakupów za pośrednictwem Facebooka nie cieszy się jak na razie popularnością wśród polskich internautów. Zdecydowana większość użytkowników tego serwisu w ogóle nie korzysta z opcji kupowania na profilach sklepów - wynika z badania Gemius.

Podziel się
Dodaj komentarz
(fot. SXC.hu/nkzs/CC)

Możliwość dokonywania zakupów za pośrednictwem Facebooka nie cieszy się jak na razie popularnością wśród polskich internautów. Zdecydowana większość użytkowników tego serwisu w ogóle nie korzysta z opcji kupowania na profilach sklepów - wynika z badania Gemius.

Internauci najczęściej decydowali się na "polubienie" profili firm odzieżowych, marek gastronomicznych, klubów czy pubów oraz kanałów telewizyjnych i telewizji internetowej. Według użytkowników serwisów społecznościowych, idealny profil firmy lub instytucji powinien informować o nowych produktach i usługach oraz ofertach specjalnych. Powinien również zawierać zdjęcia i materiały multimedialne dotyczące firmy lub marki i jej produktów. Istotne są również dyskusje z internautami o nowych produktach.

Jak pokazały wyniki badania, dla blisko połowy respondentów posiadających na liście znajomych marki lub firmy, "polubienie" ich profili w serwisach społecznościowych nie skłania do kupowania większej ilość produktów. Wpływa jednak na częstsze rekomendowanie firmy i jej produktów znajomym (54 procent odpowiedzi).

Możliwość dokonywania zakupów za pośrednictwem Facebooka nie cieszy się jak na razie popularnością wśród polskich internautów. Zdecydowana większość użytkowników tego serwisu (94 procent) w ogóle nie korzysta z opcji kupowania na profilach sklepów. Głównym powodem rezygnacji z dokonywania tego typu transakcji jest inne wykorzystanie serwisu - dla 74 procent respondentów Facebook to przede wszystkim komunikacja i rozrywka, a nie zakupy. Prawie połowa badanych po prostu nie widziała jeszcze na Facebooku ani jednego sklepu, z kolei co trzeci respondent chce zachować swoje decyzje zakupowe dla siebie, a nie dzielić się nimi na swoim profilu.

Badanie zostało zrealizowane metodą Real Time Sampling w dniach 30 listopada – 3 grudnia 2010. Przeprowadzone zostało na ogólnopolskiej, reprezentatywnej grupie internautów. Zrealizowano 1707 ankiet, w tym 1194 wśród osób deklarujących, że obecnie aktywnie korzystają z serwisów społecznościowych (korzystają przynajmniej raz w tygodniu). Grupą celową były osoby w wieku 15+.

Tagi: materiały, wyniki, firm, marki, badania, grupa, zakupy, facebook, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz