Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
serwis
02.04.2010 10:13

Facebook wprowadza strony społecznościowe

Facebook wprowadza nowa funkcję - strony społecznościowe (community page), które mają gromadzić fanów ulubionej sprawy, tematu czy idei.

Podziel się
Dodaj komentarz

Facebook wprowadza nowa funkcję - strony społecznościowe (community page), które mają gromadzić fanów ulubionej sprawy, tematu czy idei.

Nowa funkcjonalność ma być rozwiązaniem dla tych, którzy z jednej strony chcieliby na Facebooku stworzyć stronę sympatyków czegoś innego niż firma, marka czy osoba publiczna, z drugiej zaś - są fanami jakiegoś brandu, mają ochotę stworzyć profil jego wielbicieli na Facebooku, ale nie są związani z daną firmą.

Do tej pory Facebook monitorował powstawanie poszczególnych stron, które nie zostały stworzone w imieniu oficjalnych organizacji. Sprawa komplikowała sie w sytuacji, gdy użytkownik nie będący oficjalnym przedstawicielem organizacji stworzył jej stronę na serwisie, a ta przyciągnęła rzesze użytkowników. Zwykle w takim momencie wkraczała niezadowolona z tego faktu firma, która uciekając się do pomocy administratorów - doprowadzała do usunięcia konta z serwisu.

Jednocześnie ogromną popularność w serwisie zyskuje wiele stron nie związanych z żadną marką. Fanów łączy po prostu temat, idea, pomysł (np. I ♥ SLEEP, które przyciągnęło ponad 5 mln internautów). W takim przypadku do zadań administratorów Facebooka należało ciągłe monitorowanie strony i sprawdzanie, czy nie służy ona np. do spamowania.

W obu sytuacjach rozwiązanie ma stanowić właśnie strona społecznościowa, która pozwala na stworzenie profilu dla ulubionej marki - niezależnie od oficjalnego konta brandu oraz równocześnie na kontaktowania się z użytkownikami zainteresowanymi podobnymi tematami. "Nieoficjalne strony" nie muszą być tak dokładnie sprawdzane przez Facebook, jak do to miało miejsce do tej pory, a pozwalają nadal na czerpanie korzyści z SEO.

Źródło: Facebook, Mashable

Tagi: serwis, pomoc, strona, marka, facebook, konto, jego, idea, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz