Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
firma
12.02.2009 16:10

Forrester: Spadek wydatków na reklamę online w Europie nie będzie drastyczny

Tempo wzrostu europejskich wydatków na reklamę internetową w nadchodzącym roku spadnie do 10 proc. Analitycy firmy Forrester Research, autorzy raportu "European Online Advertising Through 2013"...

Podziel się
Dodaj komentarz

Tempo wzrostu europejskich wydatków na reklamę internetową w nadchodzącym roku spadnie do 10 proc. Analitycy firmy Forrester Research, autorzy raportu "European Online Advertising Through 2013" twierdzą jednak, że nie ma się czym martwić.

Prognoza Forrestera jest bardziej optymistyczna niż analogiczne prognozy innych firm badawczych, m. in. GroupM, Enders Analysis czy E-consultancy, według których wzrost wydatków na reklamę online w Europie w bieżącym roku ma spaść grubo poniżej 10 proc.

"Reklama internetowa owszem zostanie dotknięta skutkami kryzysu, ale i tak będzie w lepszym położeniu niż reklama tradycyjna" powiedział serwisowi Clickz.com Nate Elliot, jeden ze współautorów raportu.

Według publikacji największym przegranym będzie display, o czym zresztą była mowa już od samego początku niepokojów na rynku. Kryzys w przypadku reklamy odsłonowej wymusi spadek cen, co powinno z kolei zainteresować marketerów. Elliot przyznaje, że jako firma konsultingowa, Forrester nie będzie odradzał korzystania z tych kanałów reklamowych. Wręcz przeciwnie - zamierza zachęcać do ich efektywnego wykorzystania w połączeniu z narzędziami optymalizacyjnymi oferowanym, na przykład, przez niektóre serwisy społecznościowe.

Innym wyjściem może być odwrót ku formatom Rich Media oraz Video. Według przewidywań Forrestera w roku 2013 formaty te będą stanowiły 60 proc. rynku reklamy odsłonowej. Wmiędzyczasie poprawie ulegną formaty reklamy kontekstowej, co powinno przyczynić się do wzrostu liczby firm, które z nich korzystają.

Podsumowując wypowiedź dla serwisu Clickz.com Nate Elliot stwierdził, że wiele osób wysnuwa pochopne wnioski na temat przyszłego stanu reklamy internetowej bazując na doświadczeniach z roku 2002, podczas gdy w chwili obecnej rynek jest zdecydowanie silniejszy.

Źródło: Clickz.com

Tagi: firma, media, reklama, prognozy, prognoza, wzrost, spadek, reklamy, serwisy, online, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz