Notowania

internet
04.05.2010 12:50

Fotka.pl uruchamia grę społecznościową

Drugi second life - tak w skrócie można określić nową usługę serwisu społecznościowego Fotka.pl. Miasto Fotki ma zatrzymać użytkowników w serwisie i przynieść dodatkowe zyski. Aby zagrać, wystarczy zalogować się do Fotki, nie trzeba nic instalować. Gra wpisuje się w popularny ostatnio trend gier przeglądarkowych.

Podziel się
Dodaj komentarz

Drugi second life - tak w skrócie można określić nową usługę serwisu społecznościowego Fotka.pl. Miasto Fotki ma zatrzymać użytkowników w serwisie i przynieść dodatkowe zyski. Aby zagrać, wystarczy zalogować się do Fotki, nie trzeba nic instalować. Gra wpisuje się w popularny ostatnio trend gier przeglądarkowych.

Gra opiera się na stworzeniu wirtualnej postaci – avatara – który funkcjonuje w mieście. Użytkownik może zbudować dla niego mieszkanie, ubierać go, nawiązywać kontakt z innymi graczami. Każde działanie jest nagradzane tzw. Fame Points – zmiana wyglądu, wystroju pokoju, wygrana w quizie bądź doładowanie konta. Aby funkcjonować w Mieście Fotki, użytkownik musi inwestować w wirtualną walutę. Dzięki niej może kupować dodatkowe wyposażenie, a co za tym idzie – plasować się wyżej w rankingu graczy.

Miasto Fotki ma zarabiać nie tylko na mikropłatnościach, lecz również dzięki reklamom. Ewentualni reklamodawcy mogą tworzyć obrandowane przedmioty do kupienia w wirtualnym świecie (ubrania, meble, gadżety itp.), a także wynająć miejsce reklamowe w poszczególnych światach gry. Sprzedażą reklam w grze zajmuje się grupa Społeczności.pl.

Gra została stworzona dzięki technologii firmy sMeet, któtra umożliwia utworzenie wirtualnych postaci i spotykanie się w sieci. Technologia ta pozwala również na dzielenie się między użytkownikami filmami video oraz muzyką.

Miasto Fotki wpisuje się w trend tzw. gier przeglądarkowych, które powoli opanowują internet. Jak dotąd spośród tego typu gier największą popularność zdobył FarmVille, dostępny na platformie Facebook. Grupa Fotka.pl, od nowego roku przekształcona w Społeczności.pl, notuje spadki statystyk. W lutym 2010 roku serwisy całej grupy zanotowały nieco ponad 3,3 mln Real Users (Megapanel PBI/Gemius). Pod tym względem serwis ten nie dorównuje Facebookowi, który w rankingu Społeczności z miesiąca na miesiąc pnie się coraz wyżej. Gra być może zachęci nowych użytkowników do udzielania się w serwisie, co pozwoli zwiększyć zasięg Fotki.

W ostatnim czasie również Gadu-Gadu uruchomiło własną grę. Jak zapowiada spółka GG Network, Tanadu ma szansę stać się największą grą przeglądarkową w polskim internecie. Gra możliwa jest bezpośrednio z poziomu komunikatora. Na razie twórcy Miasta Fotki nie szacują, jaką popularnością może cieszyć ich nowa usługa.

Tagi: internet, serwis, polski, reklama, sieci, technologia, mieszkanie, film, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz