Notowania

internet
10.08.2009 11:54

Google najbardziej wartościową marką świata

Już po raz trzeci Google zostało liderem zestawienia BrandZ Top 100 i tym samym najcenniejszą marką na świecie wartą 100 miliardów dolarów. Gigant wyprzedził m.in. Microsoft, Coca-Colę i McDonald'sa.

Podziel się
Dodaj komentarz

Już po raz trzeci Google zostało liderem zestawienia BrandZ Top 100 i tym samym najcenniejszą marką na świecie wartą 100 miliardów dolarów. Gigant wyprzedził m.in. Microsoft, Coca-Colę i McDonald'sa.

Ranking BrandZ Top 100 przedstawia wartość marek wyrażoną w USD. Wyniki to efekt połączenia danych finansowych i badań konsumenckich, w tym prowadzonych metodą business-to-business BRANDZ, największych na świecie badań kondycji marek. Według Millward Brown, które publikuje to popularne zestawienie, Google jest aktualnie najbardziej wartościową marką na świecie wycenioną na 100 miliardów dolarów. Za nim znajduje sie jego głowny rywal - firma Microsoft - która zajęła drugie miejsce z wynikiem 76 miliardów dolarów, wyprzedzając takie korporacje, jak Coca-Cola czy McDonald's.

Warto podkreślić, że aż pięć firm z czołowej dziesiątki BrandZ Top 100 pochodzi ze świata IT. Wartość najcenniejszych 100 marek świata utrzymała się na poziomie 1.95 trylionów dolarów (marginalny wzrost - 1.7%).

- W obecnej sytuacji, przy zmniejszającej się wartości wielu firm, wzrosło znaczenie marek, które mogą pomóc firmom przetrwać trudny okres - mówi Joanna Seddon, CEO Millward Brown Optimor - Firmy wciąż inwestujące w marki będą lepiej przygotowane do rozwoju biznesu, gdy sytuacja ekonomiczna zacznie się poprawiać niż te, które ograniczyły wydatki.

Do tegorocznego rankingu dołączyło 15 nowych marek. Z nich na pozycji najwyższej uplasował sie Pampers (miejscu 31), a nastepnie - Nintendo (nr 32) i VISA (nr 36).

Ponadto w tym roku można zaobserwować następujące trendy:

* Dobra cena — Marki, które oferują dobrą relację wartości do ceny dobrze sobie radzą – dotyczy to zarówno jakości, jak i ceny, np. Wal-Mart (+19%), ALDI (+49%) i Auchan (+48%), a H&M (+8%) jest obecnie marką numer jeden w kategorii odzież.
* Drobne pokusy — Ludzie nagradzają się małymi przyjemnościami w czasie, gdy mają ograniczone zasoby finansowe. Ma to swoje odzwierciedlenie w sukcesach takich marek, jak: McDonald’s (+34%), Marlboro (+33%) i Budweiser (+23%).
* W domu — Marki do użytku domowego odnoszą sukces. Dotyczy to zarówno marek sklepów czy aukcji internetowych: Amazon (+85%) i eBay (+16%), ale i kawy rozpuszczalnej: Nespresso (+27%) i Nescafe (+23%); oraz gier — po raz pierwszy Nintendo pojawiło się na pozycji 32 w rankingu.
* Beprzewodowo — Rosnąca popularność mobilnego Internetu, dzięki takim urządzeniom jak iPhone czy BlackBerry, doprowadziła do ogromnego wzrostu kategorii operatorów telefonii komórkowej. W tym roku po raz pierwszy w pierwszej dziesiątce mamy Vodafone (+45%)

- To wielkie osiągnięcie być jedną z marek o najwyższej wartości na świecie. Gratulujemy wszystkim markom, które zostały ujęte w rankingu. W czasach wyjątkowo dużego ograniczania wydatków marketingowych, ten ranking pozwala firmom na określenie wartości ich marek na rynku - komentuje Eileen Campbell, Global CEO of Millward Brown.

Pełen ranking BrandZ, zawierający rozkłady regionalne i kategorialne dostępny jest na stronach: www.millwardbrown.com/brandz i www.brandz.com.

Tagi: internet, rynek, dom, wzrost, microsoft, strona, biznes, cena, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz