Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
rynek
04.03.2010 11:07

Google opatentował lokalizację wyników wyszukiwania

Po ponad 6 latach Google otrzymał patent na wykorzystanie informacji o lokalizacji użytkownika przy targetowaniu reklam do użytkowników.

Podziel się
Dodaj komentarz

Po ponad 6 latach Google otrzymał patent na wykorzystanie informacji o lokalizacji użytkownika przy targetowaniu reklam do użytkowników.

Wniosek o przyznanie patentu został złożony we wrześniu 2003 roku, lecz dopiero teraz amerykański Urząd Patentowy zdecydował o jego zatwierdzeniu.

Zgodnie z nim firma Mountain View posiada klucz patentowy na technologię umożliwiającą targetowanie reklam ze względu na lokalizację internauty. W zależności od miejsca, w jakim przebywa użytkownik, kierowane mogą być do niego inne, bardziej konkretne reklamy.

Na głównego rywala Google w tym przypadku wyrasta Apple, który również przymierza się do wkroczenia na rynek reklam bazujących na lokalizacji odbiorcy. Decyzja ta sporo zamieszania zapewne wywołała również w firmach takich, jak Yelp, Foursquare, Gowalla i BrightKite, czy choćby Facebook, który w zeszłym tygodniu opatentował kanał wiadomości.

Nie wiadomo, w jakich produktach i usługach Google chce wykorzystać mechanizmy opisane w przyznanym patencie. Kierunek działań Google zmierza jednak ostatnio w stronę usług mobilnych. Dla przypomnienia, w ubiegłym roku gigant przejął sieć reklamy mobilnej AdMob, być może zatem patent okaże się przydatny przy rozwoju tej usługi.

Warto wspomnieć przy tym, że zgodnie z ostatnimi wynikami badań, większość użytkownków telefonów komórkowych chce spersonalizowanych usług. Targetowanie reklam ze względu na lokalizację w przypadku użytkowników urządzeń mobilnych wydaje się być zatem słusznym kierunkiem - nie tylko dla Gogole.

Źródło: ReadWriteWeb

Tagi: rynek, reklama, strona, technologia, rok, apple, sieć, lato, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz