Notowania

media
25.07.2011 06:07

Google+ rośnie ponad 300 razy szybciej niż Facebook

W ciągu trzech tygodni serwis Google ma już 20 milionów zarejestrowanych użytkowników. Facebook, gdy powstawał, w takim czasie nie zgromadził nawet miliona.

Podziel się
Dodaj komentarz

Zdobycie pierwszego miliona zarejestrowanych użytkowników zajęło Facebookowi dziesięć miesięcy. Ten wynik Google pobił praktycznie od razu, a wraz z pojawianiem się coraz większej liczby informacji o G+, rejestrują się nowi użytkownicy. Dziennie nawet 750 tysięcy. Jak podaje comScore, już teraz społecznościowy serwis giganta z Mountain View ma 20 milionów użytkowników, choć nieoficjalne statystyki jeszcze kilka dni temu mówiły o 18 milionach.

To sporo, biorąc pod uwagę, że tę granicę Facebook przekroczył po ponad trzech latach działalności. Już teraz Google+ może być większy niż MySpace, choć brak oficjalnych i aktualnych statystyk dla serwisu, który niedawno został sprzedany za jedyne 35 milionów dolarów .

Facebook przekroczył granicę 5,5 miliona zarejestrowanych w grudniu 2005 roku, ponad półtora roku po starcie serwisu w akademiku na Harvardzie. W tym czasie MySpace miał swoje najlepsze lata świetności. Choć początki serwisu sięgają 2003 roku, to jednak dopiero w latach 2005-2006 notował największe wzrosty. Pod koniec 2005 roku mógł pochwalić się bazą 22 milionów użytkowników i przyrostem na poziomie 2 milionów kont miesięcznie. Jednak już na początku 2006 notował ponad 80 milionów aktywnych kont.

Wtedy też MySpace notował więcej odsłon, niż Google. Gorsze lata przyszły później, gdy Facebook zdobywał kolejnych użytkowników. W 2006 roku, w grudniu, przekroczył granicę 12 milionów kont, a cztery miesiące później - 20 milionów. Wtedy też serwis Zuckerberga zaczął rosnąć bardzo szybko.

W październiku 2007 roku miał już 50 milionów aktywnych użytkowników, sierpień 2008 to już 100 milionów kont. Dalej poszło z górki. Witrynie Zuckerberga, która na początku działała tylko w środowisku akademickim, przybywało średnio 25 milionów użytkowników w dwa miesiące. W tym tempie w grudniu 2009 Facebook miał już 350 milionów kont.

Google w tym czasie eksperymentował ze społecznościami. W maju 2009 powstał Wave, aplikacja umożliwiająca tworzenie i edytowanie dokumentów w czasie rzeczywistym. Aplikacja miała być po części biznesowa, po części społecznościowa. Efekt nie zadowolił - usługa została zamknięta z końcem 2010 roku.

Później był Google Buzz . Również w tym przypadku pomysł nie chwycił. W lutym 2010 roku, gdy usługa ruszyła, media prognozowały, że Buzz może w szybkim czasie pokonać mikroblogi, choć sam Google stawiał sobie za bezpośrednią konkurencję Facebooka (który notował wtedy już 400 milionów użytkowników). Obecnie Google Buzz również jest na prostej drodze do zamknięcia.

Ze społeczności, które Googlowi się udały, można zaliczyć Orkut. W Europie mało kto z niego korzysta, 60 procent użytkowników serwisu to Brazylijczycy. W serwisie zarejestrowanych jest jednak ponad 100 milionów internautów.

Na naszym, polskim poletku serwisów społecznościowych, szybko rosła Nasza Klasa, obecnie NK.pl. Serwis powstał pod koniec 2006 roku, a pod koniec 2007 notowała już 3 miliony zarejestrowanych użytkowników. W ciągu kolejnych czterech lat liczba aktywnych kont w serwisie wzrosła do 13,5 miliona - potwierdził Dominik Czarnota, prezes NK.

Tagi: media, części, prezes, serwis, koniec, granica, dolar, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz