Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
rynku
24.01.2011 10:08

Google uderza w zakupy grupowe, tworzy własnego Groupona

Po nieudanej transakcji przejęcia Groupon.com, za który Google gotów był zapłacić 6 miliardów dolarów, gigant zamierza utworzyć własny serwis umożliwiający zakupy grupowe.

Podziel się
Dodaj komentarz
(fot. SXC.hu/Henkster/CC)

Po nieudanej transakcji przejęcia Groupon.com, za który Google gotów był zapłacić 6 miliardów dolarów, gigant zamierza utworzyć własny serwis umożliwiający zakupy grupowe.

Google Offers ma być bezpośrednią konkurencją dla Groupona. Do informacji o nowym projekcie, a dokładniej do tajnych dokumentów rozsyłanych do potencjalnych partnerów biznesowych, dotarł serwis Mashable. Z zapisów wynika, że Google Offers będzie codziennie prezentował wybrane produkty lub usługi, zniżkę oraz limit osób, które mogą skorzystać z rabatu. Zasada - jak widać - taka sama jak w Grouponie.

Serwis będzie pobierał 20 procent od kwoty, którą zarobią firmy na promowaniu się w Google Offers. Jednakże pieniądze te będą wypłacane dopiero w momencie, gdy zapłacą klienci firmy.

Ruch Google to odpowiedź na odmowę Groupona. Jeszcze pod koniec ubiegłego roku internetowy gigant oferował 6 miliardów dolarów za przejęcie serwisu z zakupami grupowymi. I mimo że na rynku działa kilkaset podobnych klonów, to jednak Groupon pozostaje największy. Jeszcze w grudniu mówiło się, że po odmowie Groupona Google uderzy do innego, mniejszego serwisu.

Tagi: rynku, serwis, pieniądze, google, usługi, zakupy, przejęcie, dolar, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz