Notowania

Przejdź na
komentarz
05.06.2009 18:10

Google zmienia algorytm Page Rank

Branża SEO musi szykować się na zmiany. Google postanowiło zmienić swój algorytm Page Rank. Za wcześnie jednak aby mówić o jakiejkolwiek rewolucji w algorytmie, który niewiele się zmienił od powstania...

Podziel się
Dodaj komentarz

*Branża SEO musi szykować się na zmiany. Google postanowiło zmienić swój algorytm Page Rank, poprzez modyfikacje sposobu indeksowania tagu rel=nofollow. *

Atrybut ten informuje robota indeksującego wyszukiwarki, aby nie podążał za oznaczonym w ten sposób linkiem i nie dzielił Page Ranku strony, na której jest umieszczono link "nofollow" dla strony linkowanej. Jednym słowem, ogranicza to potencjalne korzyści ze "spamowania".

Niektórzy internauci, w obawie przez nakładaniem na nich filtrów przez Google’a, zaczęli również korzystać z tego atrybutu, blokując robotom możliwość uwzględnienia ich podczas ustalania pozycji. Jak zauważa autorka bloga lexy.com.pl, za jakiś czas mogłoby dojść do sytuacji, w której Google uwzględniałoby tylko linki wstawione przez pozycjonerów promujących swoje strony m.in. na zapleczu, bo tylko one byłyby linkami "dofollow".

Marek Błyszczek, specjalista SEO/SEM w agencji interaktywnej Insignia, uważa, że Google wprowadzając "nofollow" strzeliło sobie w kolano, a teraz się z tego wycofuje. - Algorytm wyszukiwania w głównej mierze opiera się na linkach. Coraz częstsze stosowanie "nofollow" - chociażby zmiana w Goldenline.pl - sprawiło, że cała idea polecania wartościowych stron poprzez linki została wypaczona. Przykładowo linki z Wikipedii obecnie nie wpływają w żaden sposób na wyniki w Google - komentuje oraz dodaje, że z pewnością poczekamy na te zmiany oraz ich testy. Jego zdaniem, jeżeli sprawdzą się słowa Matta Cuttsa, który przedstawił stosunkek Google'a do tej sprawy podczas ostatniej konferencji SMX Advanced, skończą się czasy manipulowania przepływem mocy linków za pomocą atrybutu "nofollow". - Pozycjonerzy wyrzucą zapewne ze stron linki, które obecnie oznaczone są "nofollow", gdyż będą odbierały moc linków "dofollow" -
stwierdza Błyszczek.

Zmiana, oprócz samych pozycjonerów, dotknie również osoby prowadzące blogi. Mogą mieć problemy z linkami w komentarzach, gdyż spora grupa z nich oznaczona jest właśnie atrybutem "nofollow". W przypadku popularnego oraz często komentowanego bloga, linki "dofollow" stracą większość swojej mocy.

- Świadomi webmasterzy stosowali "nofollow" w nawigacji wewnątrz serwisu, co pomagało podczas indeksowania serwisu. Teraz zapewne wyłączą zupełnie "nofollow", żeby nie tracić mocy linków wewnętrznych - tłumaczy Marek Błyszczek.

Według pozycjonera kolejnym tematem, o którym "szepta branża", jest wykorzystanie m.in. technologii AJAX w wynikach wyszukiwania. Za wcześnie jednak aby mówić o jakiejkolwiek rewolucji w algorytmie, który niewiele się zmienił od powstania Google.

Źródło: seogadget.co.uk / sprawnymarketing.pl / lexy.com.pl

Tagi: komentarz, pomoc, test, technologia, agencja, strona, wyszukiwarka, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz