Notowania

polska
07.12.2009 09:20

Grand Prix Złotych Orłów 2009 przypadł San Markos

Agencja San Markos za kampanię ,,Kumpel z Przeszłości" dla Biura Promocji Miasta Stołecznego Warszawy zdobyła tytuł Grand Prix 12. edycji ogólnopolskiego festiwalu reklamy Złote Orły. Uroczysta gala odbyła się w warszawskim Muzeum Plakatu. Interaktywnie.com objęło patronatem tegoroczną edycję imprezy.

Podziel się
Dodaj komentarz

Agencja San Markos za kampanię ,,Kumpel z Przeszłości" dla Biura Promocji Miasta Stołecznego Warszawy zdobyła tytuł Grand Prix 12. edycji ogólnopolskiego festiwalu reklamy Złote Orły. Uroczysta gala odbyła się w warszawskim Muzeum Plakatu. Interaktywnie.com objęło patronatem tegoroczną edycję imprezy.

Magdalena Czaja, prezes zarządu San Markos, powiedziała interaktywnie.com, że „Kumpel z Przeszłości” był najbardziej emocjonującym projektem w jej karierze. Kampania powstała z okazji 65. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Celem było ożywienie tragicznych wydarzeń sprzed lat i opowiedzenie ich językiem, mającym trafić do młodych ludzi. San Markos postanowiła zrobić to dzięki portalowi społecznościowemu Facebook. - Stworzyliśmy tam dwa profile fikcyjnych powstańców Sosny i Kostka - mówi Czaja. Bohaterowie kampanii za pomocą codziennie aktualizowanych wpisów, opowiadali swoje przeżycie z 1944 roku. Na koniec jeden z nich, dokładnie Sosna, zginął. - Ludzie nie mogli uwierzyć, dlaczego tak się stało - mówi prezes San Markos. - Najważniejszy wynik to ponad cztery tysiące przyjaciół naszych bohaterów, którzy z zaangażowaniem śledzili ich losy – dodaje. Całą akcję udało się zorganizować niemal przy zerowy budżecie.

Magdalena Czaja (San Markos) z nagrodą; fot. Andrzej Rybczyński

„Kumpel z Przeszłości” został doceniony na wielu festiwalach. Kampania zdobyła ostatnio dwa Złote Spinacze i nagrodę w konkursie Epica Awards, będącą pierwszym od lat wyróżnieniem w tym konkursie, przyznanym polskiej agencji. Na koncie jest jeszcze m.in. nagroda na tegorocznym Golden Drum.

Tytuł copywritera roku festiwalu Złote Orły przypadł również San Markos – zdobyli go Agata Grosicka i Artur Klimek. Art directorem roku został Tomasz Sawka z Lowe GGK. Nagroda Marketing&More przypadła Polkomtelowi za kampanię Plus GSM.

Nagrodę „Młody Orzeł” za plakat „Lechu” na tegorocznym festiwalu zdobyła Aleksandra Zalewska. Marek Stremecki, juror tej kategorii, powiedział, że chociaż w tym roku nie było wiele dobrych prac, to zwycięski rysunek w pełni zasłużył na nagrodę. - Autorce poprzez wąsy Lecha Wałęsy udało się pokazać nie tylko najbardziej charakterystyczny detal jego twarzy. Zobaczyła tam lecącego ptaka, którego możemy odczytywać jako symbol wolności, dzięki czemu pokazała dużo więcej, niż widzieliśmy do tej pory – mówi Stremecki.

Podczas piątkowej gali statuetki Złotych Orłów w części „Interactive” otrzymali jeszcze - w kategorii „Reklama on-line” - agencja Point of View za kampanię „TurboDymoMan” dla 36,6.

Mariusz Majewski, Point of View; fot. Andrzej Rybczyński

W kategorii „Interaktywne działania reklamowe” Click5 za kampanię „Operacja Kapsel” dla Tymbarku.

Bartek Gołębiowski Click5; fot. Andrzej Rybczyński

W kategorii „Serwis WWW” agencja 180heartbeats za „W Polsce Jest Dobrze Bo” dla ING Banku Śląskiego.

180heartbeats m.in. Mikołaj Sadowski, Marcin Gaworski, Grzegorz Berezowski; fot. Andrzej Rybczyński

Poniżej prezentujemy pełną listę nagród.

Interactive

Reklama on-line

Point of View - TurboDymoMan dla 36,6: Złoty Orzeł
180heartbeats - Czesio i Wiesio dla ING: Wyróżnienie

Interaktywne działania reklamowe

San Markos - Kumpel z Przeszłości dla Biura Promocji Miasta Stołecznego Warszawy: Złoty Orzeł
Click5 - Operacja Kapsel dla Tymbarku: Złoty Orzeł
180heartbeats - LEDerzy Ewolucji dla Samsung Electronics Polska: Wyróżnienie
Hypermedia - 24 czerwca Polskim Dniem Przytulania dla Hoop Polska: Wyróżnienie

Serwis WWW

180heartbeats - W Polsce Jest Dobrze Bo dla ING Banku Śląskiego: Złoty Orzeł
Click5 - Przygodożercy dla Unilever Polska: Wyróżnienie
K2- Volvo XC60 dla Volvo Auto Polska: Wyróżnienie
K2 - Mobilny Bank dla Raiffeisen Bank Polska S.A.: Wyróżnienie

Interactive design

180heartbeats - Nokia Music Store dla Nokia Polska: Wyróżnienie
SoInteractive - strona SoInteractive: Wyróżnienie

Design

Wizerunek firmy

Bimers - logo firmy Bimers: Wyróżnienie
Siódemka S.A. - logo firmy Siódemka S.A.: Wyróżnienie

Wydawnictwo korporacyjne

Me & My Friends - Kryzys w Polsce dla MilwardBrown SMG/KRC: Wyróżnienie
PKstudio - C.O.A.L. dla ASP w Katowicach: Wyróżnienie

Direct Mail

Kuc - Odwrócony Przetarg dla Kuc: Wyróżnienie

Reklama

Kampania Multimedialna

Engine - Simteijin dla Heyah: Złoty Orzeł
G7 - Monohrom projekt dla LPP: Złoty Orzeł
PZL - Pięć Cięć dla Polkomtel S.A.: Wyróżnienie

Kampania Filmowa

PZL - Rarka Plusa dla Polkomtel S.A.: Złoty Orzeł
PZL - Ty Tu Urządzisz dla IKEA: Złoty Orzeł
G7 - Era Nowe Horyzonty dla PTC: Wyróżnienie

Reklama Filmowa

Motoryzacja

Paralotna - Mądrala dla KIA: Złoty Orzeł

Finanse

Propeller Film - Usługi finansowe dla Eurobanku: Wyróżnienie
Just - Sprawność dla Multibanku: Wyróżnienie

Napoje

Platige Image - Bieg dla Lech: Wyróżnienie

Telekomunikacja

Platige Image oraz G7 - No To Sru dla Heyah: Złoty Orzeł
Opus Film - Sztuczki dla Orange: Złoty Orzeł

Media

Lowe GGK - Horror dla MTV: Złoty Orzeł
Lowe GGK - Mikrokosmos dla MTV: Złoty Orzeł

Higiena i Zdrowie

G7 - Okulary dla Ośrodek Korekcji Wzroku: Złoty Orzeł

Dom, Biuro, Środowisko

Just - Harmonia dla Jezierskiego: Złoty Orzeł
Y&R - Ignorant dla Ministerstwa Ochrony Środowiska: Wyróżnienie
Y&R - Egoista dla Ministerstwa Ochrony Środowiska: Wyróżnienie

Kategorie Specjalne

Reklama społeczna

Bimers - Strychostrachy dla fundacji Cała Polska Czyta Dzieciom: Złoty Orzeł
San Markos - Kumpel z Przeszłości dla Biura Promocji Miasta Stołecznego Warszawy: Złoty Orzeł
Hypermedia - Koniec z Wilkami dla WWF: Wyróżnienie
PZL - Eurowybory 2009 dla Koalicji 7 czerwca: Wyróżnienie

Promocja regionów

Just - Poznań Miasto Know-How dla Urzędu Miasta Poznania: Wyróżnienie

Reklama korporacyjna

Bimers - Ewolucja Człowieka dla Kliniki Ruchu: Wyróżnienie

Reklama własna

Papaya Films - Porno Papaya: Złoty Orzeł
Communication Unlimited - CaUj mnie, ach CaUj!: Wyróżnienie
Albert Lumberjacker - Kartka Świąteczna: Wyróżnienie

Fotografia

Shootme - Generał Nil dla Monolith Films: Wyróżnienie
Ilustracja
Marketshare - Nauka Jazdy dla MOTOS: Złoty Orzeł

Slogan

Lowe GGK - Jedyny Rząd Jest Na Widowni dla WST: Wyróżnienie

Twórcze użycie mediów

Communication Unlimited - CaUj mnie, ach CaUj!: Wyróżnienie
G7 - Monohrom Project dla LPP: Wyróżnienie

Salon Odrzuconych

Lowe GGK - Piekarnik Bosha: Wyróżnienie

Tagi: polska, rząd, kryzys, praca, horror, serwis, złoty, bank, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz