Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Hamuje wzrost amerykańskiego e-commerce

0
Podziel się:

Według serwisu eMarketer.com tempo wzrostu amerykańskiego sektora e-commerce maleje z kwartału na kwartał.

Według serwisu eMarketer.com tempo wzrostu amerykańskiego sektora e-commerce maleje z kwartału na kwartał.

Tempo wzrostu sektora e-commerce B2C znacznie wyhamowało pod koniec ubiegłego roku. Według badania comScore sprzedaż wzrosła zaledwie o 6 proc. w ciągu całego minionego roku. Spośród 221 mld USD w usługach B2C zaledwie 130 mld przypadało na handel - resztę zgarnęły biura podróży.

Kategoria produktowa Procent wzrostu
Sport i fitness 42 proc.
Książki i magazyny 37 proc.
Dom, ogród, meble 14 proc.
Kwiaty, prezenty 8 proc.
Odzież i dodatki 8 proc.
Gry video, konsole i akcesoria 7 proc.
Elektronika konsumencka 1 proc.
Komputery, peryferia, PDA -1 proc.
Zabawki i hobby -9 proc.
Bilety na imprezy -13 proc.
Biżuteria i zegarki -15 proc.
Akcesoria biurowe -20 proc.
Muzyka, video, DVD -22 proc.
Oprogramowanie komputerowe (z wyłączeniem gier) -58 proc.

Źródło: eMarketer.com

Według innych źródeł cytowanych przez eMarketera (Citi Investment Research, Collins Stewart) sytuacja nie wygląda o wiele lepiej.

Wśród kategorii sprzedaży online najbardziej dotknięty kryzysem został rynek oprogramowania komputerowego, cyfrowej rozrywki. Akcesoria do ćwiczeń, książki oraz meble w dalszym ciągu mogły poszczycić sie dużym wzrostem.

Według Gian Fulgoni, analityka comScore, podczas kryzysu firmy powinny zadać sobie kilka zasadniczych pytań: "czy dobrze lokujemy budżety promocyjne? w jaki sposób mierzymy efekty naszej promocji w internecie? jaka jest nasza obecna strategia promocyjna? czy wykorzystujemy czasy kryzysu, by nawiązac relacje z klietami, które zaprocentują w przyszłości? Czy optymalizujemy strategię promocji w wyszukiwarkach? Czy wychodzimy naprzeciw nowym wyzwaniom, czy może robimy to, co do tej pory?"

Źródło: eMarketer.com

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
interaktywnie.com
KOMENTARZE
(0)