Notowania

Przejdź na
media
19.05.2009 12:10

IAB standaryzuje reklamy w social media

Serwisy społecznościowe, które przegoniły e-maile w tabeli najpopularniejszych aktywności internautów stają się coraz większym wyzwaniem dla marketerów.

Podziel się
Dodaj komentarz

Serwisy społecznościowe, które przegoniły e-maile w tabeli najpopularniejszych aktywności internautów stają się coraz większym wyzwaniem dla marketerów.

Przykłady znakomitych kampanii w mediach społecznych, wykorzystujących zaangażowanie użytkownika i działających na wielu platformach jednocześnie przeplatają się niestety z zupełnie nieudanymi działaniami. IAB postanowiło zebrać i uporządkować dobre praktyki reklamy w tych specyficznym segmencie.

Dokument został opublikowany na wczorajszej konferencji prasowej i zawiera m.in. definicje elementów reklamowych w serwisach społecznościowych, przykłady reklam, wskazówki dotyczące zagadnień prawnych itp.

IAB definiuje reklamę w mediach społecznych, jako internetową reklamę nastawioną na interakcję z użytkownikiem, jeśli zgadza się on ją wyświetlać i dzielić się nią. W wyniku takiego działania efekt owej interakcji wyświetlany jest wraz z personaliami użytkownika (zdjęcie / imię) w treści reklamy.

IAB jasno określa, że użytkownik powinien mieć kontrolę nad danymi, które są przesyłane pomiędzy jego znajomymi oraz nad tym, w jakim kontekście są one użyte. Wszystkie reklamy społecznościowe powinny dodatkowo opierać się na mechanizmie "opt-in", w którym użytkownik wyraża zgodę na wykorzystanie jego danych, a także posiadać możliwość zrezygnowania z nich w każdej chwili.

Pełny dokument poniżej:

Social Media Ad Standards -

Tagi: media, wszystkie, reklamy, serwisy, konferencji, użytkownik, coraz, wykorzystanie, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz