Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
branży
23.11.2010 14:14

IBM przyszłościowo. W co warto zainwestować w ciągu 5 lat?

Otwarcie się na aplikacje zewnętrznych dostawców, elastyczne modele biznesowe oraz optymalizacja jakości postrzeganej przez użytkowników - to wyzwania dla branży telekomunikacyjnej na najbliższe pięć lat według IBM.

Podziel się
Dodaj komentarz

Otwarcie się na aplikacje zewnętrznych dostawców, elastyczne modele biznesowe oraz optymalizacja jakości postrzeganej przez użytkowników - to wyzwania dla branży telekomunikacyjnej na najbliższe pięć lat według IBM.

W badaniu Telco 2015 przeprowadzonym przez IBM, eksperci firmy stworzyli cztery scenariusze, zbudowane na podstawie istotnych dla branży telekomunikacyjnej trendów. Jakie są najważniejsze trendy w tej branży?

  • W większości krajów telefonia stacjonarna (PSTN) kontynuuje długoterminową tendencję spadkową
  • Na rynkach o wysokim udziale telefonii mobilnej przychody operatorów komórkowych pozostają na niezmienionym poziomie lub zaczynają spadać
  • Wzrost telefonii mobilnej w krajach o niskim średnim przychodzie na użytkownika (ARPU) zaczął spowalniać
  • Wyzwaniem dla operatorów stają się nowi gracze na rynku – dostawcy usług over-the-top (OTT), takich jak komunikatory, portale społecznościowe itp.
  • Bardzo duży wzrost popytu na usługi dostępu do Internetu szerokopasmowego, rosnąca ilość przesyłanych danych i użytkowników, to tendencje, które nie znajdują odzwierciedlenia w przychodach operatorów

Cztery wyróżnione scenariusze na najbliższe lata:

Badanie IBM Telco 2015 wskazuje, że aby na nowo pobudzić trendy rozwojowe, branża telekomunikacyjna musi działać w kierunku bardziej dynamicznego i opłacalnego scenariusza, takiego jak Starcie gigantów lub Bazar idei. Można to osiągnąć dzięki większej współpracy
w skali globalnej z dostawcami OTT (over-the-top). Rola dostawców usług może się zwiększać, dzięki nowym modelom biznesowym zastosowanym w sektorze zdrowia, inteligentnych sieci, transporcie, detalu, bankowości i innych.

Tagi: branży, rynku, sieci, wzrost, usługi, trendy, jakości, przychody, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz