Notowania

akcja
25.11.2009 13:44

IKEA rozdała meble na Facebooku

Szwedzka agencja Forsman and Bodenfors przygotowała dla IKEI kampanię promocyjną nowego sklepu zlokalizowanego w Malmo. Do tego celu postanowiła wykorzystać ogólnodostępne narzędzia Facebooka.

Podziel się
Dodaj komentarz

Szwedzka agencja Forsman and Bodenfors przygotowała dla IKEI kampanię promocyjną nowego sklepu zlokalizowanego w Malmo. Do tego celu postanowiła wykorzystać ogólnodostępne narzędzia Facebooka.

Zadaniem agencji było przeprowadzenie kampanii reklamowej, która zaangażuje konsumentów zainteresowanych otwarciem nowego sklepu. Kampanię, która będzie żyć własnym życiem, osiągnie efekt wirusowy i zainteresuje osoby spoza Malmo.

Agencja postanowiła wykorzystać Facebooka i narzędzie pozwalające oznaczać osoby na zdjęciach. Stworzono profil managera sklepu, Gordona Gustavssona, w którym w ciągu dwóch tygodni opublikowano kilkanaście zdjęć wnętrz, wypełnionych akcesoriami i meblami IKEA.

Gustavsson ogłosił następnie, że pierwsze osoby, która oznaczą się na dowolnie wybranym produkcie, otrzymają je w nagrodę. Rozentuzjazmowani Szwedzi bardzo szybko zagarnęli wszystkie dostępne przedmioty, domagając się nowych zdjęć. W tym samym czasie zdjęcia pomieszczeń aranżowanych przez specjalistów IKEA w ekspresowym tempie rozprzestrzeniały się wśród znajomych uczestników akcji.

Podsumowanie kampanii w formie video dostępne poniżej:

Tagi: akcja, kampania, agencja, video, sklep, facebook, manager, nagroda, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz