Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Inteligentne reklamy czytają z twarzy

0
Podziel się

Oglądając reklamy wyświetlane w centrach handlowych, salonie piękności czy nawet w pobliskim warzywniaku, sam możesz stać się obiektem obserwacji ze strony... reklamy!

Inteligentne reklamy czytają z twarzy
bEiguzeJ

Oglądając reklamy wyświetlane w centrach handlowych, salonie piękności czy nawet w pobliskim warzywniaku, sam możesz stać się obiektem obserwacji ze strony... reklamy!

Technologia, dla której nie ma jeszcze jednej ustalonej nazwy jest określana jako "face reading", "face counting", "gaze tracking", a w praktyce prezentuje się następująco - umieszczona w ekranie lub obok niego kamera rejestruje osoby oglądające reklamy, na podstawie wyglądu określa ich płeć, orientacyjny wiek i kolor skóry. Dzięki temu możliwe jest dopasowanie wyświetlanych reklam do konkretnych odbiorców.

Przykładowo, gdy w ekran wpatruje się dorosły mężczyzna system zafunduje mu reklamę maszynki do golenia lub nowego modelu samochodu. Kobieta może liczyć na reklamy kosmetyków, a jeśli jest z dzieckiem - na przykład gry video.

bEiguzeL

Nowa technologia to nie tylko lepsze dopasowanie reklam, ale też źródło cennych informacji na temat targetu reklam. System ten testuje m.in. firma Adspace w centrach handlowych w trzech amerykańskich miastach. Za 15 sekundowy spot wyświetlany w Adspace trzeba zapłacić ponad 750 000 dolarów, nic więc dziwnego że reklamodawcy chcą dokładnie wiedzieć kto ogląda ich reklamy.

Wiele emocji wzbudza sam fakt obserwacji konsumentów, który wielu osobom może kojarzyć się z okiem Wielkiego Brata oraz filmem "Raport Mniejszości", w którym Tom Cruise jest w ten sposób obserwowany przez kamery w jednym z centrów handlowych. Różnica polega jednak na tym, że w przypadku inteligentnych reklam nie mamy do czynienia z personalną identyfikacją konsumenta (nie jest też rejestrowany obraz z kamery), ale jedynie z przetworzeniem pewnych ogólnych informacji na jego temat i zapisaniu ich w formie danych statystycznych.

Póki co technologia jest w fazie testów, ale producenci sprzętu który ją wykorzystuje, a także reklamodawcy już zacierają ręce w oczekiwaniu na jej globalną popularyzację.

bEiguzeR

źródło: Wired

bEiguzfm
Źródło:
interaktywnie.com
KOMENTARZE
(0)