Notowania

serwis
07.12.2009 13:00

Interaktywnie.com w czołówce najpopularniejszych profili na Blipie!

Profil interaktywnie.com zajmuje czwarte miejsce w rankingu najpopularniejszych profili marek na Blipie! Interaktywnie.com jest pierwszym serwisem internetowym, który znalazł się w czołowej dziesiątce i - jak podkreśla autor zestawienia Bartek Brzoskowski - jednym z najlepiej prowadzonych profili.

Podziel się
Dodaj komentarz

Profil interaktywnie.com zajmuje czwarte miejsce w rankingu najpopularniejszych profili marek na Blipie! Interaktywnie.com jest pierwszym serwisem internetowym, który znalazł się w czołowej dziesiątce i - jak podkreśla autor zestawienia Bartek Brzoskowski - jednym z najlepiej prowadzonych profili.

Bartek Brzoskowski na swoim blogu www.brzoskowski.pl stworzył i opublikował subiektywny ranking 10 najpopularniejszych profilów marek na Blipie. Konstruując zestawienie kierował się trzema kryteriami: ilość osób, które obserwują profil, niestandardowość działań oraz interakcja z użytkownikami. Zdaniem Brzoskowskiego, większość marek traktuje Blipa jak kanał RSS, nie zaś jak narzędzie komunikacji. Tę sytuację autor określił jako beznadziejną. Jednocześnie wyróżnił on profil interaktywnie.com jako jeden z nielicznych przykładów dobrze prowadzonych profili na mikroblogu.

Poniżej publikujemy ranking:

  1. *TVN24 - Serwis informacyjny *– ponad 1,4 tys. fanów. Powstał w czerwcu 2009 r. Profil jest przede wszystkim kanałem RSS. Do tej pory profil tvn24.pl zamieścił ponad 1,4 tys. statusów (średnio ok. 7 dziennie).
  1. mBank - Powstał w maju 2009 r., a mniej więcej w czerwcu – jak komentuje Brzoskowski - stał się wzorem dla reszty marek. mBank prezentuje ofertę marki, organizuje konkursy, rozdaje kubki, promuje imprezy, pokazuje mBankowe rybki i zamieszcza reklamy wideo. Plus za dynamiczne interakcje.
  1. Przekrój - Trzecie miejsce Przekroju to zasługa renomy tego pisma, gdyż sam profil, jak czytamy na blogu, jest przykładem: „komunikacyjnej tragedii, a przez kilka stron użytkownik ogląda jedynie listę osób, które dodały „Przekrój” do listy obserwowanych”. Powstał w maju 2009r., z początku aktywny, aktualnie rzadko aktualizowany. Ponad 1,1 tys. obserwujących.
  1. Interaktywnie - W uzasadnieniu do czwartej pozycji w rankingu profilu InteraktywnieBartek Brzoskowski napisał:

Profil Interaktywnie jest zarazem pierwszym serwisem internetowym, który znalazł się w pierwszej dziesiątce. Należy również do jednych z najlepiej prowadzonych. Założony w styczniu 2009 r. wygenerował „jedynie” 550 blipnięć i zgromadził prawie 700 obserwujących. O zajęciu czwartego miejsca zdecydowała jakość komunikacji.

Chociaż blipnięć nie jest zbyt dużo, Interaktywnie najzwyczajniej w świecie rozmawia z innymi użytkownikami serwisu. To jeden z niewielu przykładów takiego wykorzystania Blipa wśród marek.

  1. TVNwarszawa - Profil stołecznej telewizji. Działa od stycznia 2009 r.. Póki co tvnwarszawa może odnotować 4,2 tys. blipnięć i 600 blipowiczów. Bloger kiepsko ocenia jakość komunikacji – na początku na profilu umieszczano również filmy, teraz pełni on głównie funkcję kanału RSS.
  1. AdTaily - Profil powstał w marcu 2009 r. Od tego czasu zgromadził 600 obserwujących i wygenerował prawie 400 blipnięć. Mimo tej niewielkiej ilości – jak przyznaje AdTaily – konto na Blipie wygenerowało w październiku 2009 aż 26 procent ruchu na stronie.
  1. Dziennik Internautów - Brzoskowski podkreśla, że mimo, że Dziennik Internautów wygenerował już około 2,2 tys. blipnięć to jest przykładem tego, jak nie komunikować się na mikroblogu. Powstał w maju 2009r., posiada 530 obserwujących. Jest trochę bardziej rozbudowany niż czytnik RSS. Wiadomości na profilu pełnią zazwyczaj jedynie funkcje odsyłaczy użytkowników na stronę serwisu.
  1. *Wykop *- Profil działa od lipca 2007 r. i – jak komentuje autor zestawienia - od tego czasu utrzymuje wciąż ten sam nudny styl prowadzenia. W tym wypadku 5 tys. blipnięć Gloger nie uznał za sukces, gdyż profil jego zdaniem jest bezosobowy, monotonny, pozbawiony komunikacji. Jedynie 480 osób obserwujących profil.
  1. Wyborcza - Na Blipie obecny od grudnia 2008 r.. przez ten czas zanotował 7 tys. blipnięć i ponad 450 obserwujących. Po raz kolejny służy jako kanał RSS, który ma na celu przekierowanie ruchu na stronę serwisu. Brzoskowski zarzuca Wyborczej brak jakichkolwiek działań mających na celu głębszą komunikację ze społecznością serwisu.
  1. Newsweek - Na Blipie od lipca 2009 r.. Do tej pory Newsweek wygenerował ponad 1,3 tys. statusów, posiada ponad 430 obserwujących. Podobnie, jak większość profili przykład kanału RSS, wrzucającego linki na Blipa.

Bartek Brzoskowski podkreśla, że w pierwszej dziesiątce marek istniejących na Blipie jedynie 3 rozumieją, o co chodzi w mediach społecznościowych. Pozostałe działają niestety jedynie na zasadzie marketingu jednokierunkowego. W takim wypadku nawet duża ilość blipnięć i długi czas istnienia nie jest gwarantem sukcesu.

Źródło: www.brzoskowski.pl

Tagi: serwis, media, reklama, strona, telewizja, marketing, konkurs, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz