Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Internauci lubią, ale nie wierzą społecznościom

0
Podziel się:

Internauci chętnie korzystają z serwisów społecznościowych i chcą, by inni zauważali ich obecność na nich. Jednocześnie nie wierzą informacja podawanym na tego typu witrynach i łatwo rozszyfrowują, kiedy dana wiadomość jest prawdą, a kiedy nie - tak wynika z badań przeprowadzonych przez Crowd Since wśród użytkowników społeczności.

Internauci lubią, ale nie wierzą społecznościom
Internauci chętnie korzystają z serwisów społecznościowych i chcą, by inni zauważali ich obecność na nich. Jednocześnie nie wierzą informacja podawanym na tego typu witrynach i łatwo rozszyfrowują, kiedy dana wiadomość jest prawdą, a kiedy nie - tak wynika z badań przeprowadzonych przez Crowd Since wśród użytkowników społeczności.

Uwaga! Jestem tutaj!

Zarówno prywatne osoby, jaki i przedstawiciele biznesu korzystający z internetowych społeczności są zdania, że jest to jedno z najważniejszych narzędzi komunikacji. Firma Crowd Science przeprowadziła badania, które miały na celu sprawdzenie, na jaką formę obecności w tej przestrzeni sieci decydują się najczęściej.

45 proc. ankietowanych jest zadowolonych, gdy inni internauci dostrzega ich obecność w serwisie. 1/3 użytkowników społeczności woli porozumiewać się ze znajomymi za ich pomocą, niż np. telefonicznie. Równocześnie 79 proc. badanych uważa, że tego typu komunikacja nigdy nie jest w stanie zastąpić bezpośredniego kontaktu.

Co trzeci internauta jest pewny, że inni są ciekawi tego, co ma do powiedzenia. Takie przekonanie jest silne szczególnie w grupie kobiet po 30. Roku życia – 45proc. z nich uważa, że inni liczą na ich opinie. Trzy razy więcej kobiet (34 proc.) niż mężczyzn (10 proc.) przyznaje, że korzystanie z serwisów społecznościowych jest ich ulubioną formę spędzania wolnego czasu.

Marka a social media?

Prawie połowa firm B2B (46 proc.) wykorzystuje potencjał społeczności do zamieszczania podcastów lub prowadzenia internetowych seminariów i konferencji – tak wynika z badań przeprowadzonych przez Business.com. 38 proc. firm z sektora B2B i 21 proc. kierujących swoją ofertę do konsumentów indywidualnych w strategii budowania marki stawia na serwisy social bookmarkingow.

- Firmy, głównie doradcze, marketingowe, a także prowadzące e-biznes np. sklepy internetowe wykorzystują serwisy społecznościowe, a szczególnie social bookmarkingowe do zamieszczania i promowania swoich opracowań, raportów, analiz, jak również unikatowych newsów – zauważa Adam Cuper z serwisu Elefanta.pl.

Nie dziękuję, nie wierzę

Warto zwrócić uwagę na to, że tylko 24 proc. internautów wierzy w to, że informacje zamieszczane na stronach serwisów społecznościowych są równoważne tym podawanym na płatnych serwisach np. w internetowych wydaniach gazet. Prawie połowa badanych osób zaznacza przy tym, że nie ma problemu z weryfikacja takich wiadomości.

- Opieramy się na zbiorowej inteligencji i współpracy naszych użytkowników – mówi Adam Cuper. – Sami wybierają wartościowe strony i polecają je innym internautom. Jeżeli dodana strona spodoba się użytkownikom i zbierze odpowiednio duża liczbę głosów, serwis sam zaczyna ją promować np. poprzez prezentację polecenia na głównej stronie serwisu lub w cotygodniowym newsleterze. Wówczas informacja trafia do znacznie szerszego grona - do dziesiątek lub setek tysięcy internautów – dodaje Cuper.

Źródło: PRaktycy.com

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
interaktywnie.com
KOMENTARZE
(0)