Notowania

usa
04.09.2009 12:26

Internauci nocą

Firma Arbor Networks przeprowadziła badanie nocnych zachowań i przyzwyczajeń internautów w USA. Wynika z niego, że do najczęstszych aktywności po zmroku należą: video i gry online (głównie dla dorosłych) oraz czaty.

Podziel się
Dodaj komentarz

Firma Arbor Networks przeprowadziła badanie nocnych zachowań i przyzwyczajeń internautów. Wynika z niego, że do najczęstszych aktywności po zmierzchu należą: video i gry online (głównie dla dorosłych) oraz czaty.

Co ciekawe, okazuje się, że internetowe godziny szczytu wśród Amerykanów przypada na godz. 23:00 i utrzymuje się na stosunkowo wysokim poziomie aż do 03:00 nad ranem. W Europie największy ruch przypada na godz. 19:00, by następnie szybko opaść i wzrastać gwałtownie od porannych godzin pracy.

Pojawia się więc pytanie - co Amerykanie robią w sieci o tak późnej porze? Do najczęstszych wieczornych rozrywek należą gry online, które z oczywistych powodów nie cieszą się zbyt dużą popularnością w czasie godzin pracy lub nauki. Ruch w tego typu serwisach wzrasta o ponad 60% po godz. 14:00, a największe peaki zalicza między 20:00 a 23:00.

Również komunikatory są jedną z ulubionych rozrywek internautów w USA, zmęczonych ciężkim dniem, jednak w tym przypadku ruch utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie przez większą część dnia (podobnie wygląda sytuacja z video online).

By zbadać rodzaj treści, jakimi interesują się nocni internauci, firma Arbor przeanalizowała ruch dla poszczególnych firm hostingowych. Jak łatwo się domyślić, między godz. 22:00 a 01:00 w nocy największy ruch odnotowują te, hostujące materiały dla dorosłych.

Wyniki badania należy jednak traktować bardzo ostrożnie. Po pierwsze, uwzględniają one jedynie czas wschodni EDT, którego nie używa cała populacja USA. Po drugie, przeprowadzono je w lipcu tego roku, a jak wiadomo aktywność użytkowników w czasie wakacji różni się znacząco od tej, wykazywanej w czasie pracy i nauki.

Źródło: Mashable

Tagi: usa, praca, serwis, materiały, sieci, szczyt, video, wakacje, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz