Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
kryzys
05.08.2010 06:37

Internauci odczuli kryzys, ale nadal są optymistami

Blisko 40 procent polskich internautów dostrzega w życiu codziennym skutki spowolnienia gospodarczego - wynika z raportu Gemiusa ,,Finanse i plany finansowe internautów".

Podziel się
Dodaj komentarz

Blisko 40 procent polskich internautów dostrzega w życiu codziennym skutki spowolnienia gospodarczego - wynika z raportu Gemiusa ,,Finanse i plany finansowe internautów".

Mimo to optymistów spodziewających się poprawy swojej sytuacji finansowej w nadchodzącym półroczu jest zdecydowanie więcej niż pesymistów. W porównaniu z wynikami badania z marca 2009 roku, o 6 punktów procentowych zwiększył się odsetek internautów odczuwających skutki kryzysu gospodarczego.

Wśród nich niemal 60 procent dostrzega efekty spowolnienia gospodarczego w obszarze codziennych zakupów i wydatków „na życie”, co trzeci zauważa pogorszenie sytuacji w zakładzie pracy bądź branży. Co trzeci respondent, jako konsekwencje spowolnienia gospodarczego, wymienia zmniejszenie wydatków na wycieczki, kulturę, sprzęt RTV/AGD. Część ma również problemy z budżetem domowym, a także lub trudności w znalezieniu pracy.

Kobiety częściej niż mężczyźni odczuwają skutki kryzysu podczas codziennych zakupów. Mężczyźni z kolei częściej zauważają straty w inwestycjach, konieczność ich ograniczenia oraz spadek lub zamrożenie zarobków. Niemal wszyscy badani, którzy odczuwają skutki recesji w życiu codziennym, deklarują, że kryzys wpłynął lub wpłynie na ich plany finansowe w nadchodzącym półroczu.

Polscy internauci bardziej optymistycznie widzą swoją przyszłość finansową, mimo że kryzys nadal daje im się we znaki. Odsetek respondentów spodziewających się poprawy sytuacji finansowej w ciągu nadchodzących sześciu miesięcy jest ponad dwukrotnie wyższy od odsetka pesymistów. Co czwarty internauta jest zdania, że jego sytuacja nie ulegnie zmianie. Większym optymizmem w postrzeganiu własnej przyszłości finansowej cechują się mężczyźni.

Tagi: kryzys, branży, pracy, badania, spadek, finanse, jego, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz