Notowania

spółki
16.08.2010 06:00

Internauci są już gotowi, by płacić za dostęp do treści

Na ryku musi pojawić się zmiana jakościowa sposobu sprzedaży kontentu - mówi Interaktywnie.com Dariusz Piekarski, prezes spółki Infor Biznes.

Podziel się
Dodaj komentarz

Na ryku musi pojawić się zmiana jakościowa sposobu sprzedaży kontentu - mówi Interaktywnie.com Dariusz Piekarski, prezes spółki Infor Biznes.

Interaktywnie.com: Na stronach serwisu Dziennik.pl wyraźnie przybyło płatnych treści. Infor zrobił badania, czy internauci są gotowi płacić za dostęp do tekstów? Kim są potencjalni kupujący e-wydania Dziennika Gazety Prawnej?

Dariusz Piekarski, prezes spółki Infor Biznes: Od dawna sprzedajemy swój kontent zainteresowanym internautom, to model wypracowany w całej Grupie Infor PL. Dziennik Gazeta Prawna od lat ma doskonałe wyniki sprzedaży e-wydań i jesteśmy w tym obszarze niekwestionowanym liderem. Testy przeprowadzane w serwisie gazetaprawna.pl znacząco zwiększyły sprzedaż kontentu. Odbiorcami specjalistycznych treści są w większości ludzie wykorzystujący zdobytą wiedzę w pracy, w prowadzeniu działalności gospodarczej czy też nadzorowaniu w ramach swoich obowiązków także obszaru podatków, płac czy finansów.

Czy polscy internauci są gotowi na płacenie za treści?

Tak i to doskonale potwierdza choćby nasz model biznesowy. Nasze treści nie są ogólnodostępne, ich wytworzenie wymaga zatrudnienia wysoko wykwalifikowanych dziennikarzy i redaktorów. Posiadając unikatowy kontent, mamy gwarancje sprzedaży.

Czy objęcie większej liczby tekstów opłatami ma na celu wypromowanie e-wydania? Jakie są Pana szacunki dotyczące odpływu użytkowników i zachowania reklamodawców?

W serwisie gazetaprawna.pl pojawią się treści które obecnie są niedostępne. Dla internauty nasze zamykanie treści będzie wiązać się z rozbudowaną ofertą kontentową, obecne treści ogólnoinformacyjne nie będą zamykane.

Infor wzorował się na przykładzie The Times?

Na przykładzie Financial Times, który od lat realizuję skutecznie strategię płatnego kontentu w internecie.

Ma Pan w planach wprowadzenie opłat za pełny dostęp do serwisu?

Nie, tylko za treści unikatowe.

Obecnie w Polsce najbardziej zróżnicowany system opłat ma Rzeczpospolita. Infor zamierza wdrożyć podobne rozwiązanie, różnych opłat za dostęp do różnych sekcji i dodatków w wersji online?

Na ryku musi pojawić się zmiana jakościowa sposoby sprzedaży kontentu. Pracujemy nad takimi rozwiązaniami.

Jaką część przychodów z serwisów przynoszą e-wydania? Ilu obecnie jest prenumeratorów?

Obecnie mamy dziewięć tysięcy prenumeratorów e-wydania i kilka tysięcy abonentów serwisów płatnych dla księgowych i kadrowych.

Dlaczego nie można kupić dostępu tylko do jednego tekstu? Będzie taka możliwość?

Sprzedaż pojedynczych naszych artykułów jest realizowana przez spółkę Repropol.

Jakie treści DGP sprzedaje, czym się wyróżniają od podobnych tematycznie tekstów w innych serwisach?

W wydaniu e-papierowym użytkownik otrzymuje wierne odzwierciedlenie wersji drukowanej z ujednoliconymi aktami prawnymi, kalkulatorami, e-bookam o tematyce biznesowo-prawnej-podatkowej..

Co jest jeszcze do zrobienia, by zmienić mentalność polskich internautów, przyzwyczajonych do tego, że w internecie "wszystko jest za darmo"?

To kolejny mit funkcjonujący na rynku. Jest wiele serwisów płatnych z zakresu biznesu, prawa, podatków. W tym segmencie chcemy znacząco zaznaczyć swoja obecność.

Tagi: spółki, system, sprzedaż, rynku, wyniki, pracy, polsce, prezes, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz