Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Internauci ufają artykułom sponsorowanym

Internauci ufają artykułom sponsorowanym

Artykuły sponsorowane są najskuteczniejszą formą reklamy w internecie - wynika z badań postaw konsumenckich przeprowadzonych dla sieci reklamowej Adfusion. Informacja uzyskane za ich pomocą stają się często pomocne np. podczas zakupów.

Fot.: emarketer.comWedług ostatniego badania eMarketera, amerykańscy internauci podejmują decyzje konsumenckie po obejrzeniu różnych form reklamy internetowej. Najczęściej jednak decyzja zapada w oparciu o przeczytane artykuły, które zawierają treści związane z marką (53 proc. badanych)  Na drugim miejscu są oferty e-mailowe - ponad połowa respondentów twierdzi, że jest skłonna do dalszego działania po przeczytaniu komunikatu wysłanego na ich pocztę elektroniczną. Trzecie miejsce (40 proc. wskazań)  przypadło linkom sponsorowanym.

Jak informuje eMarketer, zainteresowanie artykułami związanymi z daną marką jest najwyższe wśród kluczowych grup demograficznych. Młodsi wiekowo i z wyższymi dochodami internauci częściej niż inne grupy  podejmują decyzję o zakupie produktu na podstawie właśnie takiej formy komunikatu marketingowego. W porównaniu do starszej i mniej zarabiającej grupy internautów, ci bardziej wymagający - zanim podejmą decyzję o kupnie - szukają potrzebnych informacji, a te które znajdą w artykule sponsorowanym, nierzadko stają się motorem napędowym do dalszych działań.



Fot.: emarketer.comArtykuły sponsorowane nie tylko zajmują pierwszą lokatę, ale w porównaniu do ubiegłego roku notują też wzrost swej skuteczności - o 2 punkty procentowe. Obecnie już 6 na 10 użytkowników internetu poszukuje produktów i usług, o których dowiedzieli się z tego typu publikacji.
 
Linki sponsorowane także przemawiają do młodych osób z wyższymi dochodami (23 proc. wskazań w grupie 25-34 lata, że są oni skłonni podjąć dalsze działania). Banery reklamowe są najskuteczniejsze wśród młodych Afroamerykanów, jednak lokują się poza podium.

 


 

 

internet, marka, reklama, pomoc, wzrost, grupa, sieci, rok
interaktywnie.com
Czytaj także
Polecane galerie