Notowania

serwis
02.08.2010 13:44

Internauci za kółkiem. Zwykle wierni jednej marce

Przeciętny internauta jeździ w Polsce dziesięcioletnim, używanym samochodem. Tylko co trzeci kupił nowe auto w salonie. Najczęściej wybieraną marką jest Volkswagen.

Podziel się
Dodaj komentarz

Przeciętny internauta jeździ w Polsce dziesięcioletnim, używanym samochodem. Tylko co trzeci kupił nowe auto w salonie. Najczęściej wybieraną marką jest Volkswagen.

Centrum Badań Marketingowych Indicator wraz z serwisem OnTheRoad.com.pl sprawdziło, jak internauci kupują samochody i które marki wybierają najczęściej. Z badań wynika, że póki co najpopularniejszym sposobem zakupu auta jest sprowadzenie go zza granicy lub kupienie w komisie. Spora część internautów decyduje się na odkupienie pojazdu od kogoś z rodziny. Jedynie nieco ponad 13 procent kupuje auto przez internet.

Na kupno Volkswagena decyduje się co dziesiąty internauta - to najczęściej wybierana marka. Fiat, Toyota i Audi zajmują kolejne miejsca. Co piąty nie wie, jakiej marki chciałby samochód. Analizy Indicatora wskazują, że jeśli internauta zdecyduje się na kupno samochodu określonej marki, to raczej pozostaje jej lojalny. Największą lojalnością użytkowników mogą cieszyć się producenci BMW, Fiata i właśnie Volkswagena. Nieco mniej wierni marce są użytkownicy Renault.

Prawie połowa internautów jest gotowa wydać na używany samochód więcej niż 20 tysięcy złotych. Nieco taniej chcą kupić auto ci, którzy decydują się na zakup po raz pierwszy. Pierwszy samochód zdaniem co trzeciego internauty powinien kosztować do 10 tysięcy złotych. 11 procent respondentów jeszcze nie wie, ile przeznaczy na auto.

Wszystkie dane pochodzą z aktualnego badania syndykatowego „Car-Finance-Bus 2010”. Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu 2010 roku metodą internetowych wywiadów zestandaryzowanych (CAWI). Zrealizowano łącznie 1038 wywiadów na próbie ogólnej internautów.

Tagi: serwis, auto, samochody, bmw, polsce, volkswagen, toyota, fiat, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz