Notowania

usa
29.10.2010 06:35

Internet mobilny potrafi uzależnić. Raport Interaktywnie.com

Mobilnych internautów przybywa lawinowo. Jeszcze w styczniu było ich nieco ponad dwa miliony. Dziś już znacznie ponad trzy. Co miesiąc sprzedawanych jest w Polsce o 30-40 procent więcej przenośnych komputerów.

Podziel się
Dodaj komentarz

Mobilnych internautów przybywa lawinowo. Jeszcze w styczniu było ich nieco ponad dwa miliony. Dziś już znacznie ponad trzy. Co miesiąc sprzedawanych jest w Polsce o 30-40 procent więcej przenośnych komputerów.

Według GfK Polonia, tylko w ubiegłym roku Polacy kupili przeszło milion smartfonów, a w roku 2010 nie zwalniają tempa i wyniki sprzedaży są lepsze niż przed rokiem. Trudno się więc dziwić, że mając pod ręką coraz więcej urządzeń stworzonych wręcz do korzystania z sieci mobilnych, ich wykorzystanie rośnie również lawinowo.

Od końca 2008 roku, kiedy to Urząd Komunikacji Elektronicznej szacował liczbę mobilnych internautów na nieco ponad milion osób, do dziś grupa ta urosła blisko trzykrotnie. Najwięksi gracze to rzecz jasna operatorzy komórkowi. Liczba abonentów i użytkowników dostarczanego przez nich internetu mobilnego w przypadku każdego z nich liczona jest w setkach tysięcy, a w przypadku Polkomtela i Polskiej Telefonii Cyfrowej przekracza milion. W dziesiątkach tysięcy liczyć można natomiast abonentów mniejszych operatorów, takich jak Aster, Cyfrowy Polsat czy Netia.

Jak wynika z październikowych szacunków eMarketera, wydatki na reklamę mobilną w Stanach Zjednoczonych będą w 2010 roku o prawie 80 procent wyższe i wyniosą 743 miliony dolarów. Mobile w USA trafił więc do czołówki reklamy cyfrowej.

Mobile marketing, pomimo tego, że w Polsce wciąż raczkujący, bez wątpienia na stałe zagości w media planach, tak jak miało to miejsce w krajach zachodnich. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników smartfonów, wzrastać będzie zapotrzebowanie na mobilne aplikacje i serwisy internetowe dedykowane urządzeniom mobilnym - mówi **Joanna Musialak-Muchowska**, account manager agencji Freakstudio.

Rozwój technologii mobilnych nie pozostawia złudzeń co do tego, że rzesza konsumentów łączących się z internetem przy pomocy telefonów komórkowych będzie z roku na rok coraz większa. Dlatego każda firma, która poważnie myśli o udostępnieniu usług lub produktów online powinna już teraz budować swoją stronę w wersji dla smartfonów i innych urządzeń przenośnych.

Wyraźny trend wzrostowy jeśli chodzi o korzystanie z kanałów mobilnych pokazuje opublikowany niedawno globalny raport firmy doradczej KPMG – „Consumer & Convergence IV. Konsumenci w obliczu interentu i mobilnych technologii”. Badanie przeprowadzone w wielu krajach pokazuje, jakie jest obecnie nastawienie konsumentów do technologii mobilnych. Wnioski nie powinny być zaskoczeniem – wygoda jaką dają telefony komórkowe przy korzystaniu z usług online sprawia, że ludzie sięgają po taki sposób łączenia się z siecią chętniej niż kilka lat temu. W ujęciu globalnym, zainteresowanie zakupami przez internet, dokonywanymi przy pomocy urządzenia mobilnego, wzrosło w tym roku do 28 procent. Dla porównania, w 2008 r. odsetek użytkowników zainteresowanych taką formą kupowania wynosił tylko 10 procent.

Pobierz raport Interaktywnie.com -Marketing mobilny [PDF]

Tagi: usa, internet, media, strona, reklama, wyniki, polsce, sieci, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz