Notowania

Przejdź na
styl
10.03.2009 16:10

Internet okiem kobiety

Styl życia, turystyka i edukacja - to główna tematyka stron wybieranych przez kobiety. Na przeciwległym biegunie ich zainteresowań znajdują się zagadnienia określane jako typowo "męskie" -...

Podziel się
Dodaj komentarz

Styl życia, turystyka i edukacja - to główna tematyka stron wybieranych przez kobiety. *Na przeciwległym biegunie ich zainteresowań znajdują się zagadnienia określane jako typowo "męskie" - motoryzacja, sport i nowe technologie.*

Odsetek kobiet na witrynach zgrupowanych w poszczególnych kategoriach tematycznych

Odsetek kobiet na witrynach zgrupowanych w poszczególnych kategoriach tematycznych

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2008. Liczebność próby: grudzień 2008 = 17 092. Grupa objęta badaniem 7+. o badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Co istotne, na przestrzeni ostatnich dwóch lat zwiększył się odsetek kobiet korzystających z map i lokalizatorów internetowych oraz zainteresowanych światem biznesu, finansów i prawa. W okresie od grudnia 2006 do grudnia 2008 odsetek internautek korzystających z interaktywnych map Polski i świata wzrósł o 8 pkt proc. Natomiast odsetek kobiet odwiedzających strony prezentujące aktualności z dziedziny biznesu, finansów i prawa powiększył się o 4 pkt proc. - z 46,24 proc. w grudniu 2006 do 50,6 proc. dwa lata później.

Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, kobiety równie chętnie korzystają z internetu co mężczyźni. W grudniu 2008 internautki stanowiły 49,3 proc. wszystkich użytkowników sieci. Analiza wyników z lat 2004 - 2005 pokazuje, że udział obu płci w populacji jest wyrównany, z utrzymującą się niewielką przewagą mężczyzn.

Profil społeczno-demograficzny internautów według płci

Profil społeczno-demograficzny internautów według płci

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2004 - grudzień 2008. Liczebność próby: grudzień 2004 =18 037 , grudzień 2005 = 18 815, grudzień 2006 = 19 580, grudzień 2007 = 16 167, grudzień 2008 = 17 092. Grupa objęta badaniem 7+. o badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Z roku na rok systematycznie wzrasta aktywność kobiet w sieci - rośnie zarówno ich średni czas spędzony w interencie, jak i liczba generowanych przez nie odsłon. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat średni czas surfowania po sieci przez panie zwiększył się aż o 20 godzin w miesiącu - z 26 godz. 30 min. w grudniu 2006 do 46 godz. 28 min. dwa lata później. Przeciętna liczba odsłon dokonanych przez internautki wzrosła niemal dwukrotnie w analizowanym okresie, by w grudniu 2008 wynieść dokładnie 3 047.

Źródło: blog.gemius.pl

Tagi: styl, edukacja, główna, odsetek, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz