Notowania

usa
22.09.2010 06:07

Internet połyka konkurencję. Raport Interaktywnie.com

Internet powoli wygrywa z innymi mediami. W USA zgarnia z roku na rok coraz większą część reklamowych budżetów. Nie wyprzedził jedynie telewizji. W Polsce, póki co, internet jako medium jeszcze nie jest na szczycie. Ale sytuacja się zmienia.

Podziel się
Dodaj komentarz

Internet powoli wygrywa z innymi mediami. W USA zgarnia z roku na rok coraz większą część reklamowych budżetów. Nie wyprzedził jedynie telewizji. W Polsce, póki co, internet jako medium jeszcze nie jest na szczycie. Ale sytuacja się zmienia.

Jak wynika z badania „Obraz konsumpcji mediów w Polsce 2010”, przeprowadzonego przez Ipsos Marketing, internet zajmuje ostatnie miejsce wśród korzystania z mediów. Króluje telewizja. Póki co niewielką przewagę nad internetem ma jeszcze prasa, ale patrząc na statystyki ze świata – niedługo się to zmieni. Badania Ipsosu pokazują, że rośnie w Polsce pokolenie, dla którego to właśnie internet jest medium, któremu warto poświęcać najwięcej czasu.

Polscy nastolatkowie już dziś przed monitorami spędzają średnio o pół godziny więcej czasu, niż przed telewizorami. Z kolei przeciętny Polak przed „trzydziestką” deklaruje, że to internet jest dla niego głównym źródłem informacji. Z kolei jak wynika z badań przeprowadzonych przez PBI, ponad 90 procent użytkowników sieci czerpie z niej informacje o wydarzeniach regionie. W tym przypadku internet jest bezkonkurencyjny wobec prasy, a także telewizji.

Badania pokazują, że choć wideo w sieci ciągle jeszcze przegrywa z tradycyjną telewizją pod kątem ilości czasu przy nim spędzanego, to jednak ten czas się znacząco zwiększa. Optymistycznym jest również fakt, że internauci sami zauważają coraz istotniejszą rolę tego kanału w swoim życiu i coraz częściej deklarują, że będą z niego korzystać w coraz większym stopniu niż obecnie – twierdzi **Michał Kidała**, interactive media manager w agencji Hypermedia (Isobar Polska).

Branża jest przekonana, że przekaz wideo to przyszłość internetu i wraz z rosnącą przepustowością łączy, rosnąć będzie popularność internetowej telewizji.

Popularność zdobywają obecnie seriale oraz cykliczne programy internetowe. Nie wydaje mi się by teledyski i krótkie filmiki były tym, co zdominuje w dłuższym czasie rynek wideo w sieci. Wierzę w niszowe, wyspecjalizowane telewizje internetowe oraz dedykowane sieci seriale i programy – przewiduje **Tomasz Karwatka**, dyrektor zarządzający firmy Divante.

Reklamowy potencjał

Internet szturmem zdobywa nowych klientów. Z danych podsumowujących rynek reklamy internetowej za 2009 rok wynika, że mimo oznak spowolnienia gospodarczego, wydatki firm na taką formę promocji zanotowały dwucyfrowy wzrost. Kwota 1,373 mld zł stanowiąca wartość rynku brutto była o 11,1 procent większa od wyniku uzyskanego rok wcześniej. Rośnie także telewizja, natomiast prasa (zarówno dzienniki jak i magazyny) notuje spadek.

Kryzys odbił się przede wszystkim właśnie na prasie, pozostawiając wolne pole dużym internetowym graczom.

Portale są atrakcyjne dla reklamodawców, których interesuje szeroki zasięg kampanii. Reklama na stronach głównych popularnych serwisów ma walor wizerunkowy, który jest trudny do przecenienia. Stała obecność w takim miejscu, przybierając formę efektownego nośnika o dużej powierzchni, jest bardzo prestiżowa – w tym względzie portale są konkurencją dla tradycyjnej prasy, a taką reklamę można przyrównać np. do layotu reklamowego na okładce tygodnika opinii – podsumowuje **Magda Niemcewicz**, interactive senior media planner/buyer DiGi Media Store.

Pobierz najnowszy raport Media Online [pdf]

Tagi: usa, internet, rynek, kryzys, media, rynku, reklama, sieci, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz