Notowania

internet
12.03.2009 15:10

Internet pomaga w zakupie samochodu

Konsumenci uwzględnieni w badaniu przeprowadzonym przez Microsoft wierzą, że w sieci są w stanie znaleźć lepszą ofertę kupna samochodu.

Podziel się
Dodaj komentarz

Konsumenci uwzględnieni w badaniu przeprowadzonym przez Microsoft wierzą, że w sieci są w stanie znaleźć lepszą ofertę kupna samochodu.

Badanie przeprowadzono na grupie 622 osób, jednak jedynie dwóch na dziesięciu z nich planuje zakup samochodu w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, co ma bezpośredni związek z obecną sytuacją ekonomiczną. Mimo tego aż 65% respondentów twierdzi, że z pomocą internetu trafią na korzystniejszą finansowo ofertę.

Wykazano również, że konsumenci korzystają z sieci już w początkowej fazie procesu podejmowania decyzji, zapoznając się za jej pomocą z modelami samochodów. 55% osób twierdzi bowiem, że dane znalezione w sieci pomagają im w wyborze marki, a dla 61% są pomocne przy wyborze konkretnego modelu.

Internet wpływa też na większą pewność siebie w kontakcie z dealerem. Aż 70% ankietowanych twierdzi, że po przeprowadzeniu dogłębnych poszukiwań w sieci są oni w stanie swobodniej omawiać warunki umowy z przedstawicielami salonów.

"Internet stał się najważniejszym czynnikiem, decydującym o zakupie samochodu", twierdzi Jacqueline O'Sullivan z Microsoftu. "Z racji tego, że coraz mniej decyzji podejmowanych jest bez wykorzystania internetu, firmy motoryzacyjne mają więcej okazji do przekonania klienta już w początkowej fazie, że to ich samochód należy wybrać", dodał.

Zdjęcie: http://www.flickr.com/photos/pdeonarain/3052250844/

Tagi: internet, samochód, microsoft, marki, samochodów, samochodu, sieci, dane, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz