Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Internetowa demografia łapie w sieci

0
Podziel się

Dziewięciu na dziesięciu internautów surfuje w sieci, aby poszerzyć swoją wiedzę lub w celach towarzyskich. Jest to znacznie liczniejsza grupa niż użytkownicy podłączeni do internetu w celach biznesowych (69%) lub zakupowych (33%) - takie wnioski płyną z badania Ruder Finn. Autorzy badania sugerują stosowanie nowej klasyfikacji internautów, aby skuteczniej docierać do nich z informacjami biznesowymi.

Internetowa demografia łapie w sieci
bEgokYut

Dziewięciu na dziesięciu internautów surfuje w sieci, aby poszerzyć swoją wiedzę lub w celach towarzyskich. Jest to znacznie liczniejsza grupa niż użytkownicy podłączeni do internetu w celach biznesowych (69%) lub zakupowych (33%) – takie wnioski płyną z badania Ruder Finn.

Kształtując strategię komunikacji internetowej odbiorców grupować należy nie tylko na podstawie tradycyjnych kryteriów, jak wiek, czy płeć, ale również na podstawie motywacji surfowania po sieci: nauka, zabawa, kontakty z ludźmi, prezentowanie siebie, wyrażanie poparcia dla innych, biznes/praca, czy zakupy. Powody korzystania z sieci są nowym ważnym kryterium demograficznym.

Zarówno seniorzy, jak i młodzież szukają w internecie przede wszystkim informacji i rozrywki. Mimo że ogólne tendencje są podobne, w poszczególnych grupach widoczne są różnice w poszczególnych kategoriach np. młodzież (69%) dwukrotnie częściej wyraża swoje zdanie w komentarzach i prezentuje się w sieciach społecznościowych niż przeciętny użytkownik internetu (37%). Kobiety (91%) chętniej koncentrują się na relacjach z innymi internautami niż mężczyźni (73%). Z kolei większa grupa mężczyzn (42%) niż kobiet (36%) korzysta z internetu w sprawach zawodowych i biznesowych.

bEgokYuv

Internauci deklarują również potrzebę przynależności do grupy (72%) i wyrażania opinii (76%). Dobrym zabiegiem może być stworzenie forum dla klientów. Również umożliwienie zestawienia komentarza lub oceny jest pozytywnie postrzegane przez internautów.

Źródło: Artefakt.pl / Praktycy.com

bEgokYuW
komentarz
Źródło:
interaktywnie.com
KOMENTARZE
(0)