Notowania

opinia
08.02.2010 15:30

iPad - czy 9% to dużo?

Po trzech tygodniach od ujawnienia ostatnich informacji o iPadzie - nowym wynalazku Apple, domysłów i przewidywań dotyczących jego rynkowego sukcesu wciąż nie brakuje. Najnowsze badania przynoszą kolejne liczby i opinie, które nie są takie, jakich najprawdopodobniej spodziewali się producenci iPada.

Podziel się
Dodaj komentarz

Po trzech tygodniach od ujawnienia ostatnich informacji o iPadzie - nowym wynalazku Apple, domysłów i przewidywań dotyczących jego rynkowego sukcesu wciąż nie brakuje. Najnowsze badania przynoszą kolejne liczby i opinie, które nie są takie, jakich najprawdopodobniej spodziewali się producenci iPada.

"Zainteresowanie kupnem iPada jest wciąż zastanawiająco małe, biorąc pod uwagę olbrzymią dyskusję jaką wywołały informacje o jego ukazaniu się oraz zakończony sukcesem prezentacyjny event" - czytamy na theNextWeb.

Według informacji z badań dostarczonych przez firmę Retrevo, przeprowadzonych przed i po inauguracji iPada, liczba niezainteresowanych kupnem wzrosła w tym okresie aż o połowę (z 26% do 52%). Zmalała jednak też poważnie (z 52% do 18%) liczba tych, którzy o nowej zabawce nie słyszeli, co stanowi niewątpliwy sukces Apple.

Kolejne pytania przynoszą następne wątpliwości. Z 3% do 9% wzrosła liczba zdecydowanych na kupno. Wydaje się że to mało jak na instrument który miał otworzyć nową kategorię produktów i zrewolucjonizować technologię dotykową w komputerach.

W granicach 20% utrzymuje liczba osób, które aby podjąć decyzję potrzebują dodatkowych informacji. Być może czekają oni na moment gdy będą mogli wziąć go do ręki.

Mirosław Usidus na naszych łamach opisał już jak rozbieżne reakcje wywołała premiera iPada:"Wyznawców wprowadziła w ekstazę. Sceptyków, oczywiście – nie, bo, jak podkreślają, gadżet ten ma jeszcze całkiem sporo braków i niedoskonałości." Być może najnowsze badanie jest właśnie dowodem na trafność tej obserwacji. W opiniach internautów wciąż nie brak niepewności co do tego, czy wynalazek okaże się tak korzystny jak przedstawiają go producenci.

W sieci pojawiły się już również komentarze co do opublikowanych badań. Na blogach znajdziemy wypowiedzi poddające w wątpliwość zarówno ich wyniki, jak i opierające się nich dyskredytujące iPada opinie.

Blogerzy wskazują na fakt, że być może 9% tych zdecydowanych na kupno jawi się jako nieduża liczba, ale w rzeczywistości przekłada się to na 27 mln Amerykanów. Podkreślają, że ciężko by było znaleźć inny produkt, który bez wahania chciałaby kupić taka ilość ludzi. Inni podważają rzetelność badań przeprowadzonych przez Retrevo, uważając, iż wykorzystuje ona odpowiedni moment aby zarobić na popularności iPada. Wskazują na brak informacji, co do biorących udział w ankiecie osób, a niektórzy uważają wręcz, że w wykresach są błędy.

Wszystkie wątpliwości zostaną rozwiane, a sytuacja wokół i Pada na pewno ulegnie zmianie, gdy tylko produkt wejdzie do sprzedaży.
Mirosław Usidus stwierdza jednak, że "jednego „jabłkowitej” firmie odmówić nie można – zdolności do wywoływania poruszenia w branży".

Źródło: thenextweb.com

Tagi: opinia, sieci, komentarz, technologia, apple, badanie, granica, blog, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz