Notowania

serwis
08.10.2010 16:05

iPhone za złotówkę i bilety do Multikina za 9,99 złotych? OKazik wabi internautów

Na Facebooku szaleje OKazik. Użytkownicy, klikając w link do aplikacji, zezwalają na automatyczną publikację promocyjnych linków na swojej tablicy. Tym samym również udostępniają wszystkie swoje dane OKazikowi.

Podziel się
Dodaj komentarz

Na Facebooku szaleje OKazik. Użytkownicy, klikając w link do aplikacji, zezwalają na automatyczną publikację promocyjnych linków na swojej tablicy. Tym samym również udostępniają wszystkie swoje dane OKazikowi.

Właścicielem OKazika jest spółka Buy Together, a sam serwis miał swoją premierę w sierpniu 2010 roku. Od dwóch dni jednak OKazik jest jednym z najbardziej promowanych serwisów na Facebooku. Wszystko przez aplikację, która obiecuje użytkownikom bilety do Multikina za 9,99 złotych. Każdy użytkownik, który kliknie w link do aplikacji i zezwoli na udostępnienie swoich danych, wyraża zgodę na automatyczną publikację informacji o OKaziku na swojej tablicy.

OKazik wykorzystuje mechanizm przekazywania informacji z ust do ust. A zachęta w postaci tanich biletów do Multikina działa. Użytkownicy Facebooka lawinowo publikują na swoich profilach informację o OKaziku.

Nikt z nami tego nie ustalał, nie mamy z OKazikiem żadnej współpracy. Zgłosiliśmy jeszcze w czwartek naruszenie regulaminu do Facebooka, poprzez ARBOmedia - mówi **Marta Czartoryska**, dyrektor komunikacji i PR Multikina. - Pan z OKazika obiecał nam, że wszystkie wpisy zostaną zablokowane. Chcieliśmy wysyłać komunikat do mediów, że nie mamy z tą akcją nic wspólnego, ale ostatecznie chyba warto to zakończyć na tym etapie i nie ciągnąć sprawy dalej. Aplikacja ma być zablokowana, jeśli tak nie będzie, to wtedy podejmiemy kolejne kroki.

Aplikacja miała być zablokowana dziś, ale jeszcze w okolicach godziny 13 wyświetlały się wpisy o tanich biletach. Teraz jednak prawdziwy wysyp stanowią wpisy z aplikacji "iPhone za złotówkę".

Jak zapewnia Roman Warot, prezes Buy Together, zarówno bilety, jak i iPhony, znajdą się w ofercie serwisu. Nie uściśla jednak, w jakiej ilości bilety będą dostępne, zdradza jedynie, że "będzie możliwość ich kupna w listopadzie".

Tak, promowaliśmy bilety na Facebooku, nie mieliśmy jednak umowy z Multikinem. Nie znaczy to jednak, że użytkownicy nie będą mieli szansy nabyć biletów po promocyjnej cenie - wyjaśnia Roman Warot, prezes Buy Together, właściciela OKazika. - Przyznaję, nie tak powinno być, ale nie zamierzamy się wycofywać z akcji.

Buy Together jednocześnie nie ujawnia, ile osób kliknęło w aplikację. Póki co fanpage OKazik Warszawa zgromadził ponad 16 tysięcy fanów. Wrocławski OKazik ma ich ponad 4 tysiące, OKazik Kraków - 3,5 tysiąca. Fanpage ogólny OKazika lubi ponad 8 tysięcy osób.

Moim zdaniem nie jest to nachalny marketing, nie narażamy przecież nikogo na straty. Każdy użytkownik, klikając w odnośnik do aplikacji, sam decyduje, czy udostępnia swoje dane, czy nie. Taki sposób promocji nie jest przecież nowy, myśmy tego nie wymyślili. Być może jedynie błędem było, że rozpoczęliśmy tak dużą akcję z tak znanym brandem, jak Multikino - dodaje Warot.

OKazik wystartował w sierpniu 2010 roku, jest serwisem zakupów grupowych. Konkuruje bezpośrednio z takimi serwisami jak Gruper.pl czy MyDeal.pl.

Tagi: serwis, akcja, warszawa, prezes, wszystkie, marketing, dane, dyrektor, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz