Notowania

Przejdź na
rynek
09.10.2009 11:29

Jak firmy wykorzystują social media?

Firma Deloitte zaprezentowała wyniki swojego badania, które dotyczyło wykorzystania mediów społecznych w firmach i organizacjach.

Podziel się
Dodaj komentarz

Firma Deloitte zaprezentowała wyniki swojego badania, które dotyczyło wykorzystania mediów społecznych w firmach i organizacjach.

W badaniu wzięło udział ponad 400 firm, w tym także wiele znajdujących się na liście Fortune 100, które aktywnie wykorzystują ten kanał komunikacji. Jak pokazują wyniki, mimo iż wiele przedsiębiorstw efektywnie wykorzystuje nowoczesne narzędzia w celu angażowania klientów, partnerów i pracowników w dyskusje na temat marki, spora część organizacji nadal boryka się z problemem wykorzystania potencjału social media w pełnym wymiarze.

Tegoroczne badanie wskazuje też na kilka elementów, które mogą świadczyć o większej dojrzałości rynku. Respondenci zwracają uwagę nie tylko na najbardziej aktywnych internautów, których udaje się zaprosić do interakcji, ale również na "obserwatorów", którzy z boku przyglądają się marce. Ich zachowania bada już ponad 30% firm działających w nowych mediach.

Kolejnym ważnym aspektem jest sposób postrzegania sukcesu w angażowaniu społeczności. Respondenci w tym miejscu najczęściej wymieniają liczbę aktywnych użytkowników (34%) oraz to, jak często internauci wyrażają swoje opinie w postaci np. komentarzy (32%). Główne cele, które mają realizować internetowe społeczności tworzone przez firmy, to przede wszystkim generowany buzz, lojalność użytkowników, czy postrzeganie marki.

Źródło: Deloitte

Tagi: rynek, media, opinia, komentarz, marka, badanie, sukces, narzędzia, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz