Notowania

polityka
19.08.2009 12:30

Jaka jest "social woman"?

ShesConnected przeprowadził badania wśród kobiet, by dowiedzieć się, w jakim celu odwiedzają one serwisy typu: Facebook, LinkeIn, Twitter i MySpace.

Podziel się
Dodaj komentarz

*ShesConnected przeprowadził badania wśród kobiet, by dowiedzieć się, w jakim celu odwiedzają one serwisy typu: Facebook, LinkeIn, Twitter i MySpace. *

Jak się okazało, kobiety realizują w ten sposób cele zawodowe i chcą być na bieżąco z tym, co słychać u ich przyjaciół i znajomych. Aż 59% z nich zagląda do serwisów społecznościowych wielokrotnie w ciągu dnia. 14% raz dziennie. Jeśli chodzi o popularność poszczególnych serwisów, potwierdziły się dane z innych badań. Największą ilość odwiedzających kobiet ma Facebook (należało do niego 83% badanych). Drugi w kolejności był serwis LinkedIn (73% respondentek). Następnie Twitter (55%) i MySpace (41%).

Badania przeprowadził amerykański serwis dla kobiet reklamujący się hasłem w rodzaju: „jesteśmy stroną dla kobiet, stworzoną przez kobiety, dla tak zabieganej kobiety jak ty”.

Wśród zaznaczanych przez pytane kobiety celów najważniejsze okazały się kolejno: cele zawodowe, utrzymywanie kontaktów z przyjaciółmi, promocja własnego biznesu, utrzymywanie kontaktu ze swoimi grupami, poszukiwanie produktów i usług, utrzymywanie kontaktu z rodziną, użycie serwisu społecznościowego w pracy. W dalszej kolejności pojawiły się takie motywy jak: chęć otrzymania rady, szukanie nowych przyjaciół czy hobby.

Co jest istotne dla użytkowniczek serwisów społecznościowych? Prywatność i możliwość niedopuszczania do swoich danych osób niechcianych. Co ciekawe – ponad 40% badanych kobiet niepokoi się ewentualną sprzedażą danych osobowych w celach marketingowych przez dany serwis, a 36% kobiet opowiedziała się przeciwko takiemu procederowi, deklarując odejście od serwisów społecznościowych, które taką politykę prowadzą.

Badanie zostało przeprowadzono na przełomie kwietnia i maja br.

Źródło: eMarketer.com

Tagi: polityka, praca, serwis, strona, biznes, kobieta, promocja, dane, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz