Pod koniec września Yahoo uruchomiło największą w swojej historii kampanię reklamową "It's Y!ou".
Po pierwszych dwóch tygodniach działań efekty kampanii, na którą przeznaczono okrągłe 100 mln dolarów są dosyć rozczarowujące. Jak informuje firma analityczna YouGov, w ostatnich tygodniach wskaźnik prowadzonego przez nią badania BrandIndex spadł w przypadku Yahoo znacząco. BrandIndex powstaje na bazie codziennych sondaży wśród 5000 osób, którym tym razem zadano pytanie "Jeśli słyszałeś w ciągu ostatnich dwóch tygodni cokolwiek na temat marki Yahoo, były to opinie pozytywne czy negatywne?".
źródło: BusinessInsider.com
Okazuje się, że w dniu 12 października wskaźnik Yahoo znajdował się na niemal identycznym poziomie co 13 maja (25.5). Co gorsza, od maja do dnia uruchomienia kampanii "It's Y!ou" indeks Yahoo systematycznie piął się w górę i 28 września wynosił 35.4. Oznacza to, że w ciągu dwóch tygodni kampanii wskaźnik postrzegania marki Yahoo zanotował drastyczny, 10-punktowy spadek po 5-miesięcznym - w miarę stałym - wzroście.
Źródło: BusinessInsider.com / BrandIndex