Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
firma
13.05.2009 15:10

Klik... i przerwa na reklamę?

Firma ShortTail Media w ciągu najbliższych miesięcy rozpocznie testy nowego formatu reklamy video, zbliżonego do telewizyjnych reklam.

Podziel się
Dodaj komentarz

Firma ShortTail Media w ciągu najbliższych miesięcy rozpocznie testy nowego formatu reklamy video, zbliżonego do telewizyjnych reklam.

Pod tajemniczą nazwą Digital 30 (D30), kryje się pomysł Davida Payne'a, szefa ShortTail Media, wcześniejszego pracownika CNN.com, który chce wprowadzić do internetu telewizyjne reklamy.

Digital30 to bowiem nic innego jak 15- i 30-sekundowe, inwazyjne reklamy video serwowane internautom pomiędzy kolejnymi stronami danej witryny. Głównym zamysłem twórców jest zwiększenie przychodów z reklam w serwisach gazet i innych podmiotów, które mają problem z monetyzowaniem swoich treści w internecie. W sieci bowiem banery i inne formy reklamowe najczęściej nie ingerują w niekomercyjne treści, trzymając się jakby "z boku". W przypadku telewizji, radia czy prasy reklamy umieszczane są zawsze w najbardziej widocznych miejscach, a wydawcom zależy na ich jak największej inwazyjności. Nie bez powodu przecież najdroższe reklamy telewizyjne przerywają programy o najwyższej oglądalności w najgorętszym czasie antenowym.

David Payne ma dość mało efektywnych jego zdaniem banerów, na które większość internautów i tak nie zwraca uwagi. Jego zdaniem czas na przeniesienie do sieci prawdziwego pojęcia reklamy, znanego z innych - bardziej tradycyjnych - mediów i wyraźne oddzielenie treści niekomercyjnych od komunikatów reklamowych (w telewizji są to po prostu przerwy na reklamę).

Przez ostatnie dwa tygodnie Payne odbył szereg rozmów z największymi amerykańskimi wydawcami, nakłaniając ich do przetestowania D30. Jak dotąd jego namowom uległ Reuters, który niedługo wprowadzi nowy format pomiędzy swoje strony. Inne serwisy mocno zainteresowane ofertą to ponoć MSNBC.com oraz Weather.com.

Źródło: BusinessInsider / Adweek

Tagi: firma, media, sieci, reklamy, video, serwisy, witryny, testy, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz