Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
internet
30.07.2010 06:27

Kobiety uzależnione od społeczności. Marketerzy czują trend

Kobiety częściej korzystają z social media - wynika z badań comScore. Na całym świecie tendencja jest podobna. Marketerzy powinni więc nakierować swoje działania właśnie na płeć piękną.

Podziel się
Dodaj komentarz

Kobiety częściej korzystają z social media - wynika z badań comScore. Na całym świecie tendencja jest podobna. Marketerzy powinni więc nakierować swoje działania właśnie na płeć piękną.

Wyniki za maj 2010 roku pokazują, że społeczności kształtowane są przede wszystkim przez kobiety - 75 procent pań odwiedziła social media. Wśród mężczyzn odsetek ten wynosi 69 procent. Zdaniem analityków comScore kobiety są bardziej zaangażowane w społeczności, mimo że to mężczyzn korzystających z internetu jest więcej. Najwyższy wskaźnik zaangażowania kobiet w social media można zauważyć w obu Amerykach, jednak Europa nie odstaje zbytnio od tego trendu. Ponad 85 procent Europejek aktywnie uczestniczy w życiu internetowych społeczności, podczas gdy wśród mężczyzn odsetek jest o pięć punktów procentowych niższy.

Kobiety spędzają również więcej czasu w społecznościach. Przeciętnie mężczyzna korzysta z social media przez cztery godziny, podczas gdy kobiety - półtorej godziny dłużej. Na naszym lokalnym rynku ten trend jest również zauważalny.

Zaczynamy powoli naśladować zachodnie trendy. Między Polską a Stanami jest oczywiście ogromna różnica, tam w ogóle kobiet w różnym wieku w internecie jest więcej. W Polsce na przykład kobiety powyżej 65. roku życia z sieci w ogóle nie korzystają - mówi Monika Jerzakowska, autorka bloga marketingdokobiet.pl. - Ale widać trend, że kobiety częściej korzystają z sieci, "głębiej" przeglądają strony, szukają większej liczby informacji, niż mężczyźni.

Marketerzy dostrzegają panie. Wciąż wiele kampanii nie ma określonej płci, znajdą się jednak ciekawe przykłady komunikacji skierowanej do kobiet.

Myślę, że pozytywnie na rynku wyróżnia się Redd's pod względem marketingu kobiecego. Poza tym na przykład na Facebooku istnieje fanpage sklepu Lilou, który oferuje biżuterię grawerowaną. Komunikacja na stronie jest jasna, w ciekawy sposób kobiety są informowane na przykład o nowościach czy zmianach godzin otwarcia - dodaje Jerzakowska.

Zaangażowanie przekłada się coraz częściej na uzależnienie od sieci. Kobiety, jak wynika z ankiety grupy badawczej Oxygen Media and Lightspeed Research, są najbardziej narażone na tę przypadłość. Aż 21 procent kobiet między 18. a 34. rokiem życia sprawdza Facebooka w środku nocy. 42 procent z kolei nie widzi nic złego w publikowaniu w sieci swoich zdjęć z mocno zakrapianych imprez, a aż 79 procent cieszy się wrzucając zdjęcia, na których z kimś się całuje. Jedna na trzy kobiety w tym wieku wchodzi na Facebooka zaraz po przebudzeniu, jeszcze przed pójściem do toalety.

Tagi: internet, rynek, polski, media, strona, sieci, kampania, polsce, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz