Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
polski
09.06.2010 10:51

Koniec z uciążliwymi reklamami. Powstał standard reklamy display

Jeśli wydawcy dostosują się do wyznaczonych standardów, reklamy z dźwiękiem trzeba będzie uruchomić własnoręcznie, a użytkownikowi nic nie zacznie nagle grać. Wytyczne zaczną obowiązywać od 1 września.

Podziel się
Dodaj komentarz

Jeśli wydawcy dostosują się do wyznaczonych standardów, reklamy z dźwiękiem trzeba będzie uruchomić własnoręcznie, a użytkownikowi nic nie zacznie nagle grać. Wytyczne zaczną obowiązywać od 1 września.

Grupa „Brand Advertising”, działająca w ramach IAB Polska, przygotowała standardy reklam displayowych. Wspólne wytyczne mają przede wszystkim skrócić czas przygotowania kreacji i zaoszczędzić pieniądze. Z kolei wydawcy, którzy zaakceptują standard, otrzymają specjalny certyfikat IAB.

Najważniejsze zmiany to ujednolicenie nazewnictwa i dopuszczalnych wag najbardziej popularnych formatów reklamowych. Oprócz tego opisaliśmy tak zwany „zamykacz” reklam intruzywnych. Obowiązkowe jest zamieszczenie widocznego i klikalnego na całym obszarze napisu „zamknij X” w prawym górnym rogu kreacji - mówi Krzysztof Beniowski, szef grupy Brand Advertising IAB Polska. - Zdecydowaliśmy także, wzorując się na zachodnich dobrych praktykach, że dźwięk w reklamach nie będzie uruchamiany samoistnie. Jeśli użytkownik zechce go włączyć, będzie miał oczywiście taką możliwość.

Standard, który przygotowała grupa, jest zgodny z wytycznymi międzynarodowymi, co ma ułatwić emisję kampanii w kilku krajach. IAB konsultowało projekt również z domami mediowymi, agencjami i wydawcami.

Tagi: polski, dom, reklama, pieniądze, kampania, emisja, projekt, agencja, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz