Notowania

plakat
10.03.2009 16:10

Kontrowersyjna reklama wywołała lawinę skarg

Plakat chłopca, mającego umrzeć od grania w gry video wzbudził ogromne poruszenie wśród największych firm na rynku.

Podziel się
Dodaj komentarz

Plakat chłopca, mającego umrzeć od grania w gry video wzbudził ogromne poruszenie wśród największych firm na rynku.

Brytyjski Rząd w ramach kampanii Change4Life zlecił stworzenie reklamy, która ukazała się w poczytnej prasie kobiecej. Na plakacie widnieje postać chłopca, trzymającego kontroler do gier video z posmutniałą miną i dużym hasłem "Risk an early death, just do nothing". Za kampanią stoją takie instytucje, jak The British Heart Foundation, Diabetes UK oraz Cancer Research.

Magazyn internetowy MCV, piszący na tematy związane z grami komputerowymi zdecydował się na wniesienie oficjalnej skargi do Advertising Standards Authority, twierdząc że reklama jest krzywdząca dla rynku gier video i nie ukazuje pozytywnych aspektów gier komputerowych.

Oburzenia nie kryją także największe firmy produkujące gry z Atari i Segą na czele. One również zdecydowały się na złożenie podobnego zażalenia. Advertising Standards Authority poinformowało, że otrzymało już skargi od 25 różnych podmiotów, w sprawie kontrowersyjnej kampanii Change4Life.

W uzasadnieniu portal MCV pisze, że "Reklama sugeruje rodzicom, że zabraniając dzieciom grania w gry video ocalą ich zdrowie i życie. Jest to nie tylko nieprawda, ale także cios w cały rynek gier video."

Nad wniesieniem pozwu do sądu zastanawia się także Sony, które uważa że w reklamie bezprawnie wykorzystano kontroler przypominający do złudzenia urządzenie do gry na PlayStation. MCV dotarło do informacji, że nikt z agencji The Gate - która wykonała plakat - nie kontaktował się z Sony w sprawie wykorzystania wizerunku ich urządzenia.

Źródło: MCVuk.com

Tagi: plakat, gry, video, największych, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz