Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozważa, czy nie zabronić nadawcom polecania na antenie swoich stron na Facebooku. Pretekstem do rozmów była skarga jednego ze słuchaczy Polskiego Radia.
Jak podaje Presserwis, KRRiT tematem zajęła się po skardze słuchacza Programu 1 Polskiego Radia, którego oburzył fakt, że na antenie reklamowany jest Facebook. To było pretekstem do dyskusji w Radzie na ten temat podczas wtorkowego posiedzenia. Być może zatem odsyłanie widzów i słuchaczy do swoich stron w serwisie społecznościowym będzie zabronione.
- Nie ma przeszkód, by media, także publiczne, były obecne w serwisach społecznościowych, miały tam profile i promowały swoje audycje. Niedopuszczalne jest jednak promowanie takich serwisów na antenie, zwłaszcza jeśli słuchaczy i widzów odsyła się tam po informacje inaczej niedostępne - mówi z rozmowie z Presserwisem członek KRRiT, Krzysztof Luft.
Obecnie tą kwestią zajmuje się departament reklamy. Oficjalne stanowisko Rady poznamy w ciągu najbliższych tygodni.