Notowania

internet
13.04.2010 11:43

Kto klika na reklamę? Ranking CTR wśród użytkowników smartfonów

Użytkownicy internetu, korzystający z platformy Symbian oraz urządzeń typu feature phones i telefonów z Windows Mobile znacznie częściej klikają w reklamy niż użytkownicy iPhonów, Palmów, telefonów z Androidem czy komputerów kieszonkowych typu Blackberry.

Podziel się
Dodaj komentarz

Użytkownicy internetu, korzystający z platformy Symbian oraz urządzeń typu feature phones i telefonów z Windows Mobile znacznie częściej klikają w reklamy niż użytkownicy iPhonów, Palmów, telefonów z Androidem czy komputerów kieszonkowych typu Blackberry.

Użytkownicy platformy Symbian są bardziej skłonni do klikania w reklamy podczas surfowania w sieci na swoich urządzeniach niż ma to miejsce w przypadku użytkowników innych platform – wynika z najnowszych badań Smaato, firmy zajmującej się reklamą mobilną i jej optymalizacją. Wskaźnik CTR dla Symbiana wyniósł w marcu 156, co plasuje go na pierwszym miejscu w rankingu. Zaraz po nim znalazły się urządzenia typu feature phones i telefony z Windows Mobile – z wynikiem odpowiednio 123 dla feature phones i 114 dla tych ostatnich.

Według analizy Smaato, na całym świecie, współczynnik klikalności (CTR) wśród użytkowników smartfonów z Androidem drastycznie pogorszył się w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Jeszcze w styczniu pod względem procenta kliknięć w reklamę, Android plasował się zaraz za Symbianem. W marcu, z wynikiem 58 CTR, Android znalazł się już na dole rankingu, nieco wyżej jedynie od Palma i Blackberry. Był to spadek o blisko 50% w stosunku do lutego (indeks CTR dla Androida kształtował się wówczas na poziomie 110).

Jednak, podczas gdy na całym świecie CTR dla Androida spada, w Azji Południowo-Wschodniej jest znacznie wyższy niż w przypadku innych platform. Niestety, Smaato publikuje tylko porównywalne wskaźniki, nie przedstawiając aktualnego współczynnika CTR dla wszystkich sieci reklamowych, które uwzględnia w swoich badaniach. Z tego powodu, nie jest jasne, czy oznacza to tylko, że CTR dla wszystkich innych platform w Azji Południowo-Wschodniej po prostu spadł, czy model używania telefonów z Androidem różni się od trendów światowych wśród użytkowników z takich krajów jak Singapur, Malezja czy Filipiny.

Tagi: internet, reklama, wskaźniki, sieci, telefon, urządzenia, spadek, platforma, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz