Notowania

wyniki
30.03.2009 01:00

Które reklamy przyciągają uwagę?

Brytyjski oddział IAB w oparciu o badania firmy Lightspeed Research opublikował raport na temat pewnych cech podnoszących zauważalność i efektywność reklam w internecie.

Podziel się
Dodaj komentarz

Brytyjski oddział IAB w oparciu o badania firmy Lightspeed Research opublikował raport na temat pewnych cech podnoszących zauważalność i efektywność reklam w internecie.

Ponad połowa internautów z Wielkiej Brytanii twierdzi, że zwraca większą uwagę na reklamy, gdy są one do nich dopasowane. 43% respondentów ceni sobie przede wszystkim ich przydatność, a dla 33% najważniejsza jest możliwość otrzymania różnego rodzaju zniżek i rabatów zakupowych. Co ciekawe, aż 25% badanych udzieliła niepokojącej odpowiedzi "nie zwracam uwagi na reklamy w internecie".

Zwracam większą uwagę na reklamy, gdy:

są dopasowane 51%
są przydatne 43%
pozwalają oszczędzić pieniądze 33%
oferują ekskluzywne treści 16%
oferują rozrywkę 15%

Wyniki różniły się w pewnych przedziałach wiekowych. Przykładowo młodsi internauci większą uwagę zwracają na oferty specjalne, ekskluzywne treści oraz rozrywkę.

Niektóre z przebadanych formatów reklam cieszyły się większym wskaźnikiem reakcji użytkowników. Najchętniej klikali oni przede wszystkim w płatne wyniki wyszukiwania i linki sponsorowane, banery, reklamy otrzymane pocztą e-mail oraz pop-up'y. Dwukrotnie mniejszą popularnością mogły pochwalić się reklamy w serwisach społecznościowych.

"Badanie wykazało, że mimo iż nie wszyscy internauci chętnie klikają w reklamy, są oni dobrze zapoznani z większością ich form" - mówi Sorcha Proctor z brytyjskiego IAB. "Dane podkreślają to, czego oczekują konsumenci - reklam dopasowanych, związanych z rozrywką w sieci lub pozwalających oszczędzić pieniądze".

Źródło: eMarketer

Tagi: wyniki, pieniądze, badania, raport, sieci, reklamy, internauci, dane, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz