Notowania

serwis
26.10.2009 12:21

Lojalnych użytkowników szukaj w społecznościach

Według badania przeprowadzonego przez sieć reklamową Chitika, użytkownicy serwisów, takich jak Facebook czy Digg, chętniej wracają na odwiedzone wcześniej witryny niż internauci, którzy trafiają na nie z wyszukiwarek.

Podziel się
Dodaj komentarz

** Ponad 20% badanych użytkowników powróciło na odwiedzoną za pośrednictwem Facebooka stronę przynajmniej 4 razy w ciągu tygodnia, czyniąc popularny serwis społecznościowy źródłem najbardziej lojalnych internautów. Najrzadziej ruch powrotny na stronę generował mikroblogowy gigant - Twitter (11,1%).

Tuż za Facebookiem w czubie zestawienia znalazł się inny przedstawiciel nurtu web 2.0 - Digg (16,1%). Ruch generowany przez wyszukiwarki mimo iż stanowi 97,82% wszystkich przekierowań, okazuje się mniej wartościowy - Yahoo znalazło się na 3 miejscu z wynikiem 15,9%, miejsce niżej Google (11,8%), a dalej Bing (11,7%).

Wartościowi użytkownicy z serwisów społecznościowych to jednak niewielka kropla w morzu wyszukiwarek. Za ich pośrednictwem na badane przez Chitika serwisy przeszło jedynie 0,55% użytkowników. Google w pojedynkę zainkasowało ponad 75% przekierowań, natomiast Twitter, który jeszcze w lipcu mógł pochwalić się 24. pozycją z wynikiem 0,05%, we wrześniu spadł na miejsce 44. i kieruje zaledwie 0,02% ruchu do serwisów objętych badaniem.

Źródło: Chitika / eMarketer

Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz