Notowania

Przejdź na
internet
07.06.2010 08:04

Mainstream przestaje być skuteczny? Homoseksualiści zdobywają reklamodawców

Społeczność gejów-internautów liczy około 2 milionów użytkowników. Czterech na dziesięciu chętnie kliknie w banner i kupi produkt reklamowany w witrynie gay-friendly. Target ten powoli odkrywają znane marki, jednak rynek wciąż pozostawia spore pole do popisu.

Podziel się
Dodaj komentarz

Społeczność gejów-internautów liczy około 2 milionów użytkowników. Czterech na dziesięciu chętnie kliknie w banner i kupi produkt reklamowany w witrynie gay-friendly. Target ten powoli odkrywają znane marki, jednak rynek wciąż pozostawia spore pole do popisu.

Serwis CoKupić.pl promuje w środowiskach homoseksualnych produkty przydatne na wakacjach. Na kreacjach reklamowych widnieje para gejów nad morzem, z kolei niżej propozycje produktów, które mogą przydać się na wakacjach. To pierwsza kampania Grupy Allegro w serwisach skierowanych do homoseksualistów.

To nasz kluczowy klient, nie ukrywam, że długo zabiegaliśmy o tego reklamodawcę. W serwisach w ostatnich miesiącach trwała także kampania na zlecenie linii lotniczych Easy Jet i i agencji Visit Britain, promującą Wielką Brytanię – mówi **Bartek Jaźwiński** z firmy MajesticMedia, sieci reklamowej skupiającej serwisy dla homoseksualistów.

Kampania obejmuje dziesięć serwisów, w tym największe: innastrona.pl, fellow.pl, przeploty.pl czy lesploty.pl. Oprócz Grupy Allegro kampanie rozpoczął Gutek Film, promując nowy film zatytułowany „Samotny Mężczyzna”.

O ile w internecie działają już sieci reklamowe skupiające serwisy kobiece, społecznościowe czy motoryzacyjne, o tyle sieć dla gejów wciąż jest niszą. Jednak zdaniem Jaźwińskiego, niszą stale rozwijającą się i mającą szansę przebić mainstream.

Zaczęliśmy działalność dwa lata temu, na początku było bardzo trudno pozyskać reklamodawców. Wiele osób z działów marketingu opierało się na własnych uprzedzeniach i odmawiali współpracy. Teraz sytuacja wygląda znacznie lepiej. Homoseksualiści są atrakcyjną grupą docelową.

Z analiz MajesticMedia wynika, że społeczność gejów i lesbijek liczy około dwóch milionów użytkowników, głównie wykształconych osób. Serwisy, mimo przeciętnej liczby użytkowników, notują bardzo dużo odsłon. Innastrona.pl, portal informacyjny dla homoseksualistów, notuje około 176 unikalnych użytkowników miesięcznie, którzy generują prawie 10 milionów odsłon (dane firmy). Według mega panelu serwis odwiedza 99 tysięcy real users (Megapanel PBI/Gemius, marzec 2010). W sieci znajdują się również serwis randkowy dla kobiet i mężczyzn, portale plotkarskie i magazyn opiniotwórczy.

Możemy w tej chwili liczyć na kampanie znanych brandów. Reklamodawcy sięgają do nisz, bo mainstream przestaje być skuteczny – twierdzi Bartek Jaźwiński. – Tendencja reklamowa działa na korzyść mediów LGBT, rynek zmierza ku otwartości.

Społeczność homoseksualistów trudno zbadać. Wiele osób ukrywa swoją orientację, przez co nie da się dokładnie określić danych demograficznych gejów i lesbijek. Z dostępnych badań, cytowanych między innymi w serwisie gaylife.pl, wynika jednak, że aż czterech na dziesięciu gejów kupiłoby produkt reklamowany na stronach LGBT.

Proszę sobie wyobrazić dość sporą grupę klientów, która ma więcej pieniędzy na zaspokajanie wyższych potrzeb i która bardzo szybko utożsamia się z marką, jeśli jest bezpośrednim adresatem reklamy – mówi **Radosław Oliwa**, właściciel firmy Queermedia, wydawcy portalu innastrona.pl.

Za marki gay-friendly społeczność LGBT uznała między innymi Apple, Coca-Colę czy Levi’s. Coca-Cola była jedną z pierwszych firm, które zainwestowały w promocję jednego ze swoich produktów na polskich stronach dla homoseksualistów.

W ubiegłym tygodniu sieć barów McDonald's we Francji wypuściło reklamę pod tytułem „come as you are”. Spot na YouTube obejrzało już ponad 3 miliony internautów, pojawiają się również wersje z napisami, między innymi po polsku. Reklama wzbudza spore kontrowersje, od wyrazów uznania jak i krytyki, aż po próby bojkotu.

Geje i lesbijki z pewnością są bardziej specyficzną grupą, niż cała populacj online. Poza bardziej stanowczymi zachowaniami wobec reklam, chętniej korzystają również z serwisów społecznościowych. Ponad połowa homoseksualitów-internautów korzysta z facebooka, tyle samo czyta blogi. To około 10 procent więcej, niż w przypadku heteroseksualnych internautów. Statystyka wydaje się być optymistyczna. Pytanie, czy liczby będą w stanie pokonać uprzedzenia marketerów.

Tagi: internet, rynek, serwis, polski, reklama, strona, sieci, kampania, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz