Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
usa
08.06.2009 12:15

Mama w sieci to niezwykle atrakcyjny target

Spędzają w sieci godziny ze swoimi pociechami, by później samemu odkrywać możliwości internetu - mamy to jedna z najliczniejszych grup internautów.

Podziel się
Dodaj komentarz

Spędzają w sieci godziny ze swoimi pociechami, by później samemu odkrywać możliwości internetu - mamy to jedna z najliczniejszych grup internautów.

eMarketer szacuje, że obecnie w USA 34 miliony kobiet z dziećmi korzysta z zasobów online przynajmniej raz w miesiącu. Liczba ta ma wzrosnąć do 2013 roku o kolejne 2 miliony.

Mamy z uwagi na to iż często odpowiadają za rodzinne zakupy, są łakomym kąskiem dla marketerów starających się wpływać na zakupowe decyzje internautów.

Według badania Razorfish i CafeMom witryny internetowe są najczęstszym źródłem, wykorzystywanym przez mamy w procesach decyzyjnych - znalezioną na nich wiedzą podpiera się co czwarta pani. Wśród najczęściej wymienianych źródeł znalazły się również wyszukiwarki internetowe (19%), internet mobilny (12%), e-mail (10%) oraz video w internecie (6%). Analitycy Experian Simmons twierdzą, że 70% z nich dokonało zakupu w sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

- Mamy w internecie szukają przede wszystkim stron o tematyce rodzinnej, ale równie często można spotkać je w serwisach informacyjnych, pogodowych, czy też politycznych - twierdzi Debra Aho Williamson z eMarketera. - Robią zakupy dla swoich dzieci i dla siebie. Co więcej, gdy znajdą w sieci coś ciekawego niezwykle chętnie dzielą się tą informacją z rodziną, przyjaciółmi i innymi internautami.

Najczęstszym przedmiotem zakupu są ubrania i akcesoria odzieżowe (40%). Na drugim miejscu mamy stawiają gotowanie i jedzenie, na co składają się tak gotowe produkty spożywcze, jak i akcesoria kuchenne (31%). Co ciekawe, często nabywają one również usługi bankowe, sprzęt elektroniczny i komputery.

- Mamy ciągle poszukują i udzielają wskazówek i trzeba przyznać, że mają to we krwi - zauważa Debra Williamson. - Często wykorzystują w tym celu serwisy społecznościowe przez co zasięg ich opinii jest jeszcze większy.

Źródło: eMarketer

Tagi: usa, internet, opinia, serwis, sieci, proces, kobieta, usługi, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz